وقوع زمین‌لرزه در هرمزگان و مصدومیت 1 نفر
کد خبر: 3947937
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

وقوع زمین‌لرزه در هرمزگان و مصدومیت 1 نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت 5.5 در مقیاس ریشتر در هرمزگان خبر داد.

زمین‌لرزه در هرمزگان و مصدومیت یک نفربه گزارش ایکنا، ولی محمدی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از وقوع زلزله نسبتاً بزرگی در استان هرمزگان خبر داد و بیان کرد: این زمین لرزه در ۵۹ دقیقه بامداد امروز با قدرت ٥.٥ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری هرمزگان رخ داد.

وی افزود: ۴۰ تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام و ١٥ روستا تاکنون ارزیابی شدند. تیم‌های ارزیاب خسارات جزئی و ترک خوردگی دیوار‌ها در برخی منازل روستایی را گزارش داده‌اند. همچنین یک نفر حین فرار دچار مصدومیت شده که سرپایی تحت مداوا قرار گرفت.

در همین حال محمد قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر، نیز در توصیف این زلزله گفت: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین استان هرمزگان حد فاصل روستای باسعید و بندر قشم و روستا‌های سایه خوش و‌حمیران از شهرستان بندرلنگه را لرزاند. در این محدوده ۳۷ روستا مشتمل بر ۶ هزار و ۵۵۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۲ نفر زندگی می‌کنند.

وی درباره روستا‌های آسیب‌دیده بر اثر وقوع زمین لرزه، افزود: روستا‌های کلاتو، سایه خوش و دژگان از جمله روستا‌های آسیب دیده هستند که ریزش دیوار حیاط و ترک خوردگی سقف و دیوار برخی منازل در آن گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه ۱۲۰ نفر از هموطنان در مناطق روستایی به صورت اضطراری اسکان داده شدند، بیان کرد: پس از وقوع زمین لرزه بامداد امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه، اسکان اضطراری هموطنان متأثر از زمین لرزه با برپایی ۳۰ دستگاه چادر و توزیع ۶۰ تخته موکت و ۱۶۰ تخته پتو انجام و تنها مصدوم این حادثه هم به صورت سرپایی مداوا شد.
انتهای پیام
captcha