آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد در یزد همزمان با شهادت فاطمه(س)
کد خبر: 3948201
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد در یزد همزمان با شهادت فاطمه(س)

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (ع) و در مراسمی با عنوان «یاس کبود»، 10 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد در یزد همزمان با شهادت فاطمه(س)به گزارش ایکنا از یزد، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (ع) و در مراسمی با عنوان «یاس کبود»، 10 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب یزد، 27 دی، در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد گفت: از اصول ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند است و قرار نیست اگر کسی به عمد تخلفی مرتکب شود، از این کمک‌ها بهره‌مند شود.

حدادزاده افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از بدهی نیازمندان جرائم مالی از طریق خود آنها و کمیته صلح و سازش از شکات رضایت اخذ می‌شود و مابقی را ستاد دیه با کمک نیکوکاران تامین می‌کند.

وی ادامه داد: کمک به آزادی محکومان مالی، گره‌گشایی از محکوم‌علیه نیز است و در واقع نیکوکاران با یک کمک، به دو خانواده نیازمند کمک کرده‌اند زیرا شخص دوم به عنوان شاکی، نیازمند محسوب می‌شود.

دادستان یزد با اشاره به فرمایش ریاست قوه قضائیه در خصوص اهمیت اشتغال زندانیان گفت: عمده‌ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود، چرخه جرم تکرار شود، بیکاری است که در این حوزه هم انجمن حمایت از زندانیان و اداره‌کل زندان‌ها برنامه‌های مناسبی دارند که برای اجرا و تحقق آن لازم است، سایر دستگاه‌ها نیز حمایت کنند.

حسین سبزواری، سرپرست اداره‌کل زندان‌های استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) درباره کمک به دیگران اظهار کرد: از محبوب‌ترین کارها نزد خداوند، کمک به مسلمان و برطرف کردن اندوه دیگران است که این مهم در ستاد دیه استان یزد با همکاری نیکوکاران یزدی به خوبی انجام می‌شود.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از کمیته صلح و سازش ستاد دیه به‌منظور اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات این پرونده‌ها گفت: مبلغ بدهی این 10 مددجو بیش از 53 میلیارد ریال بود که مبلغ 48 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط این کمیته از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال زمینه آزادی این 10 محکوم فراهم شد.

سبزواری با تاکید بر نقش به‌سزای کمک خیران و نیکوکاران استانی در آزادی محکومان مالی گفت: در استان یزد کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تبدیل به یک سنت حسنه شده تا جایی که در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا ما شاهد اختصاص هزینه‌ مراسم‌های ختم، سوم، چهلم و سالگرد به این امر مهم بودیم.

وی ضمن دعوت از نیکوکاران استان به پویش‌های آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: کمک به آزادی افراد، اقدام پسندیده‌ای است که در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

یادآور می‌شود مداحی و اجرای تواشیح توسط مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان یزد در وصف صدیقه کبری حضرت فاطمه الزهرا(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان نامه آزادی این 10 محکوم جرائم مالی غیرعمد به آنها تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha