استقبال سازمان ملل از صدور فرمان برگزاری انتخابات در فلسطین
کد خبر: 3948242
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

استقبال سازمان ملل از صدور فرمان برگزاری انتخابات در فلسطین

سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای از صدور فرمان برگزاری انتخابات در فلسطین توسط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان استقبال کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الغد»، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: برگزاری انتخابات گامی تعیین‌کننده در جهت وحدت فلسطین خواهد بود و به نهادهای ملی از جمله پارلمان و دولت مشروعیت می‌بخشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این بیانیه از مقامات فلسطینی خواست که مشارکت سیاسی زنان در تمام مراحل چرخه انتخابات را تسهیل، تقویت و حمایت کنند.
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای از صدور فرمان برگزاری انتخابات در فلسطین توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان استقبال کرد و پیشرفت حاصل شده در مسیر تحقق آشتی ملی فلسطین و عزم فلسطینیان برای اجرای توافق برگزاری انتخابات که در گفت‌وگوهای انجام شده در استانبول حاصل شده بود را تبریک گفت.

لازم به ذکر است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه با صدور فرمانی زمان برگزاری انتخابات در فلسطین در 3 مرحله را اعلام کرد.

بر این اساس، قرار است انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین 2021/5/22، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان 2021/7/31 و انتخابات شورای ملی هم 2021/8/31 برگزار شود.
انتهای پیام
captcha