حضور در مجلس حضرت زهرا(س) مهم‌ترین راه رسیدن به سلوک معنوی است
کد خبر: 3948257
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

حضور در مجلس حضرت زهرا(س) مهم‌ترین راه رسیدن به سلوک معنوی است

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: اساتید اخلاق و علمای دینی حضور و شرکت در مجالس حضرت زهرا(س) را مهم‌ترین راه رسیدن به سیر و سلوک معنوی عنوان می‌کنند.

ارسالی| حضور در مجلس حضرت زهرا(س) مهم‌ترین راه رسیدن به سلوک معنوی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیداحمد قره‌باغی، عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران، ۲۸ دی، در مراسم سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد یازهرا(س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که مجالس اهل بیت(ع) برای تشفی خاطر حضرات معصومین است، اظهار کرد: ائمه معصومین محور هستی هستند و عالم با آرامش قلوب آنها آرامش می‌یابد و با اضطراب‌شان مضطرب می‌شود و شیعه که ارتباط نزدیک با اهل بیت(ع)  دارد از قلوب آنها تاثیر می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه کسانی که انسانها را به سیر و سلوک دعوت می‌کنند، مجالس حضرت زهرا(س) را مهم‌ترین مسئله عنوان می‌کنند، افزود: یکی از مقامات سلوک معنوی لطافت است و آن در مجالس حضرت زهرا(س) یافت می‌شود و به همین دلیل است که اساتید اخلاق این مجالس را مهم‌ترین راه رسیدن به سیر و سلوک معنوی عنوان می‌کنند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: همه مجالسی که در این ایام برای حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود مورد عنایت حضرت هستند و حضرات معصومین خود در این جمع‌ها حاضر هستند و با وجود داشتن وسعت الطاف حضررت فاطمه(س) هر کسی نمی‌تواند به این مجالس بیاید و افراد دعوت شده فقط وارد می‌شوند.

وی با بیان این که گره برخی مشکلات فقط در مجالس حضرت زهرا(س) باز می‌شود، عنوان کرد: براساس آیات قرآن پیامبران و ائمه باید دارای دلیل و بینه‌ای روشن باشند و بدون آن نمی‌توان سخن هر فردی را قبول کرد و حضرت زهرا(س) که قرآن در آیه تطهیر ایشان را مطهر عنوان می‌کند و ایشان بزرگترین حامی امام علی(ع) و ولایت و مهم ترین دلیل حقانیت امیرالمؤمنین (ع) هستند.

حجت‌الاسلام قره باغی اضافه کرد: ولادت پررمز و راز امام علی (ع) خود یکی از دلائل بیّن و آشکار است و خداوند متعال مادر حضرت عیسی(ع) را با آن همه فضائل اجازه نمی‌دهد در مسجد وضع حمل کند، اما به مادر امام علی (ع) الهام می‌کند که به داخل کعبه برود و فرزندش را آن جا به دنیا بیاورد.

وی با بیان این که تخلف از علی(ع) مخالفت با آیات و بینات روشن و آشکار است، گفت: عده‌ای از روی غرض و دشمنی می‌گویند؛ چون آیه تطهیر در مورد اهل خانه پیامبر سخن گفته است فلذا امام علی(ع) نمی‌تواند جزء آن آیه باشد و حضرت زهرا(س) به تصریح شیعه و سنی جزء مسلم اهل بیت(ع) و داخل در آیه تطهیر است که در حمایت از علی علیه السلام با تمام وجود به میدان می‌آید و از امیرالمؤمنین دفاع می‌کند و این دلیل آشکار بر حقانیت امام علی (ع) است.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران عنوان کرد: روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) بیان شده است که «هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است»، شیعه و اهل سنت قبول دارند و حال این سوال مطرح است که امام فاطمه چه کسی بوده است، آیا نعوذ بالله فاطمه به مرگ جاهلی و بدون شناخت امام از دنیا رفته که با وجود آیه تطهیر چنین امری محال است، یا به امامی ایمان آورده؟ که همه باید امروز مطیع ایشان باشند.

وی  تصریح کرد: متاسفانه در اثر سکوت خواص و منفعت‌طلبی و مصلحت‌سنجی بی‌مورد عده‌ای، افرادی بر اسلام مستولی شدند که فرق بین ارث و هبه را نمی‌دانستند و در اثر همین بنا‌ریزی‌های غلط افراد مشروب‌خوار و میمون‌باز بر کرسی و منبر رسول خدا نشستند و تاریخ را به جایی رساندند که برای تشییع جنازه میمون یزید شارب الخمر هفت هزار نفر شرکت کردند.

حجت‌الاسلام قره باغی در پایان گفت: همه فیلم‌های تخیلی که امروز غرب می‌سازد به گرد پای حضرت زهرا(س) هم نمی‌رسد و سردار سلیمانی جمله طلایی دارند که کسانی که با امکانات زندگی می کنند افراد ضعیفی هستند و انسان‌های قوی بدون امکانات کارهایی می‌کنند که در تاریخ می‌ماند، و حضرت زهرا (س) مصداق بارز این سخن است که بدون هیج امکاناتی از ولایت دفاع کرد.

انتهای پیام
captcha