۴۱ هزار برگ از اسناد شهدا در یزد جمع‌آوری شد
کد خبر: 3948421
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

۴۱ هزار برگ از اسناد شهدا در یزد جمع‌آوری شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: تاکنون دو هزار و ۲۰۰ وصیت‌نامه و ۴۱ هزار برگ از اسناد شهدای دوران دفاع مقدس در این استان جمع‌آوری شده است.

نشستبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، امروز، 29 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان در اسفندماه اظهار کرد: برگزاری کنگره از ضروریات انکارناپذیر است که هر انسانی به اهمیت آن پی برده و آن را بیان می‌کند و خوشبختانه با فعالیت‌های خوبی که با محوریت سپاه الغدیر و بنیاد شهید و همکاری مسئولان استان به‌ ویژه نماینده‌ ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانداران  و.. صورت گرفته، استان یزد سرآمد بوده و برگزاری دومین کنگره را در استان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: این کنگره خیرات و برکات زیادی به همراه دارد به نحوی که خدمات متعددی در زمینه‌های مختلف در حال رقم خوردن است که بواسطه آن عطر شهید و شهادت در استان پیچیده است.

زارع با اشاره به اینکه این نهاد در کمیته تکریم خانواده شهدا و جمع‌آوری آثار اقداماتی را در دستور کار قرار داده، از وجود 75 هزار ایثارگر و751 آزاده در استان خبر داد و افزود: در هر قشری برای این نظام ایستادند و از جان خود گذشتند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به دیدار خانواده شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تاکنون با 1274 نفر از والدین شهدا و بیش از 1400 نفر از رزمندگان اسلام دیدارهایی صورت گرفته و ان‌شاءالله با چهار هزار رزمنده و خانواده شهید تا زمان برگزاری کنگره دیدار خواهد شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری اسناد شهدا بیان کرد: 3600 قطعه عکس پرسنلی شهیدان و 22 هزار و 500 عکس آلبوم شهدا از دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده و 2200 وصیت‌نامه و 41 هزار برگ از اسناد شهدا موجود است.

زارع با اشاره اینکه در زمینه خاطره‌نگاری هم در کشور و هم در استان یزد غفلت شده گفت: در این استان تاکنون 700 مورد مصاحبه از ایثارگران و خانواده شهدا انجام شده و این برنامه به صورت مستمر تداوم خواهد یافت.

رئیس کمیته تکریم خانواده شهدا و جمع‌آوری آثار دومین کنگره شهدای استان یزد، راه‌اندازی اپلیکیشن شهدا و چاپ بیش از 40 عنوان کتاب را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

ابوالقاسم حکیمی، دبیر کمیته تکریم خانواده شهدا و جمع‌آوری آثار دومین کنگره شهدای استان یزد نیز در این نشست، برقراری 18 هزار تماس تلفنی با خانواده شهدا، تشکیل 840 تیم در راستای سرکشی از خانواده شهدا، دیدار با 2724 خانواده شهید و ایثارگر، برگزاری یادواره‌های شهرستانی در یزد، اشکذر، زارچ، خاتم و مهریز؛ تشکیل 40 تیم از سربازان نیروهای مسلح را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام
captcha