وقف؛ زمینه‌ساز اقتصاد پویا در جامعه اسلامی
کد خبر: 3949566
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

وقف؛ زمینه‌ساز اقتصاد پویا در جامعه اسلامی

مدیركل اوقاف و امور خیریه یزد وقف را یک ثروت ماندگار برای واقفان دانست و گفت: سنت حسنه وقف زمینه حیات اقتصادی فعال و پویا در جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

وقف باعث حیات اقتصادی فعال و پویا در جامعه اسلامی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد، امروز، 5 بهمن در نشست تخصصی وقف که با حضور اساتید حوزه و روحانیان در شهرستان اردکان برگزار شد، وقف را یک ثروت ماندگار برای واقفان دانست و اظهار کرد: سنت حسنه وقف زمینه حیات اقتصادی فعال و پویا در جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

وی بر ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: روحانیان به عنوان یاوران اصلی وقف در جامعه با توجه به موقعیتی که دارند، می‌توانند از این فرصت مغتنم استفاده کرده تا ارزش‌ها و سنت‌های حسنه از جمله وقف را ترویج داده و به اقشار مختلف منتقل کنند. 

زارع‌زاده یادآور شد: وقف یكی از نیكوترین سنت‌های اسلامی است كه در جهت برطرف كردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد و ترغیب تمامی آحاد جامعه در مشاركت در این امر الهی توسعه ممالک اسلامی را در پی دارد. 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد بیان کرد: برای ترویج این سنت ماندگار لازم است در جامعه تبلیغ مستمر و دائمی از سوی مردم و به خصوص جامعه روحانیت صورت گیرد. 

وی با اشاره به شرایط ناشی از کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده بر توسعه فرهنگ وقف از طریق شبکه‌های مجازی تأکید و بیان کرد: اگر امروز بخواهیم وقف‌های جدیدی در جامعه شکل گیرد، باید در راستای رفع نیازهای روز مردم باشد لذا روحانیان نقش مهمی در ثبت وقف‌ بر اساس نیاز روز جامعه و هدایت واقفان در این زمینه دارند.

زارع‌زاده گفت: از گذشته این گونه بود که خیران و واقفان بخشی از اموال خود را در این مسیر وقف می‌کردند و بدین نحو اصل مال حفظ و درآمد آن در این مسیر صرف می‌شد، لذا از خیران و اقشار مختلف مردم دعوت می‌شود در راستای ثبت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha