برگزاری پویش کتابخوانی «به وقت فجر» در ایکنا
کد خبر: 3949806
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

برگزاری پویش کتابخوانی «به وقت فجر» در ایکنا

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، پویش کتابخوانی «به وقت فجر» با محور کتاب «اشک آخر» و به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار می‌شود.

پویش کتابخوانی فجر انقلاب ویژه بانوان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پویش کتابخوانی «به وقت فجر» را با محور کتاب «اشک آخر» ویژه علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌کند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند از ۱۲ تا ۲۲ بهمن با مراجعه به کانال تلگرامی ایکنا به نشانی iqnanews@ در مسابقه چهار گزینه‌ای پویش فجر انقلاب شرکت کنند. سؤال‌های مسابقه هر شب ساعت ۲۲ در کانال ایکنا و صفحه اینستاگرامی به آدرس iqnanews@ منتشر می‌شود.

مخاطبان باید پاسخ صحیح را به ادمین کانال ایکنا ارسال کنند. در پایان مسابقه به ۳ نفر از برگزیده‌ها بر حسب نمره کسب شده، جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‎‌مندان برای تهیه کتاب «اشک آخر» نوشته سیدهاشم حسینی می‌توانند به کتابفروشی‌های این انتشارات مراجعه و یا از کتابخوان سوره مهر یا طاقچه دریافت کنند.

کتاب «اشک آخر» به سوژه‌ای با موضوع انقلاب پرداخته است. این کتاب در اولین دوره جشنواره داستان انقلاب به عنوان اثر تقدیری انتخاب شد. داستان رمان از سال ۶۳ شروع می‌شود و با بازگشت فکر یک رزمنده در این زمان به گذشته، زمان داستان هم به عقب برمی‌گردد. در این رمان همزمان با مجروح شدن یک رزمنده در سال ۶۳، دوست و همراه او با بردن فکر خود به گذشته داستان زندگی این رزمنده را روایت می‌کند که در این روایت مشخص می‌شود پدر او یک انقلابی بوده که در سال ۱۳۴۲ دستگیر و اعدام می‌شود. اما در ادامه معلوم می‌شود این رزمنده در یک خانواده ساواکی بزرگ شده است.

مؤلف نام کتاب را از تاریخ اشکانیان و ارتباط مستقیمی که این رمان به لحاظ داستانی با اشکانیان دارد، گرفته است. بر همین اساس هر فصل این رمان یک اشک است و فصل نهم که فصل پایانی کتاب هست «اشک آخر» نام دارد.

انتهای پیام
captcha