برگزاری قرآنی‌ترین روز دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 3949836
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

برگزاری قرآنی‌ترین روز دانشگاه فرهنگیان

برگزاری مسابقات قرآنی، معرفی قرآن نگل، تفسیر موضوعی قرآن، تجلیل از فعالان قرآنی و ... از برنامه‌های دوشنبه قرآنی این هفته دانشگاه فرهنگیان در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی بود.

به گزارش ایکنا، استان‌های کردستان و آذربایجان غربی، امروز دوشنبه، ششم بهمن‌ماه میزبان دوشنبه قرآنی دانشگاه فرهنگیان شدند. پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان کردستان از ساعت 9 تا 12 عهده‌دار اجرای برنامه‌های قرآنی این روز بود که شامل تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پخش کلیپ بیانات مقام معظم رهبری، مسابقه قرآنی، معرفی قرآن نگل و تفسیر موضوعی قرآن کریم بود.

قرآن نگل، قدیمی‌ترین قرآن تاریخ ایران و یکی از چهار قرآن قدیمی جهان است که با خط کوفی بر کاغذ ضخیم و قهوه‌ای رنگی نوشته شده است. این قرآن تاریخی در سال 1382 به شماره 2 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

از دیگر برنامه‌هایی که از سوی استان کردستان اجرا شد، می‌توان به معرفی منابع و آسیب‌شناسی تدریس قرآن کریم، مصاحبه با حافظان قرآن و روش‌های حفظ، دف‌نوازی و مولودی‌خوانی و معرفی سنندج به عنوان سرزمین مساجد و مناره‌ها اشاره کرد.

پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان آذربایجان غربی نیز از ساعت 14 تا 17 عهده‌دار اجرای برنامه‌های این روز است. برنامه‌های آنلاین این روز از مسجد سردار ارومیه پخش می‌شد و تلاوت قرآن، پخش کلیپ معرفی ابنیه و مشاهیر مذهبی استان، خطابه‌خوانی، اجرای تواشیح، متد جدید آموزش قرآن به کودکان، برگزاری مسابقه قرآنی و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی از برنامه‌های این روز در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی بود.

مسابقه تفسیر سوره فجر نیز از سوی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی برگزار شد که به سه برگزیده آن جوایزی تعلق گرفت.

انتهای پیام
captcha