حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند
کد خبر: 3949901
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
مدیر گروه جهادی شهید حبیبی :

حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند

مدیر گروه جهادی شهید حبیبی استان همدان با بیان اینکه حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند، گفت: نبود حمایت دولت در تخصیص اعتبار به گروه‌های جهادی، یکی از موانع اصلی بر سر راه فعالیت آنهاست.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شده است، برای خدمت به همنوعان خود در آنجا حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

گروه جهادی شهید حبیبی استان همدان یکی از گروه‌های جهادی فعال است که علی‌رغم تکیه بر مسائل عمرانی و خدمت‌رسانی به محرومان در این حوزه، در حوزه‌های دیگری همچون مبارزه با بیماری کرونا از طریق پرداختن به کمک مؤمنانه و مواسات وارد میدان شده و تاکنون خدمات شایان توجهی را به محرومان و نیازمندان مناطق مختلف استان همدان ارائه داده است.

این گروه جهادی که با وقوع زلزله در استان کرمانشاه و برای خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده این استان راه‌اندازی شد، با حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به اقدامات عمرانی از قبیل احداث و مرمت خانه‌های آسیب‌دیده اقدام و برنامه‌های موفقی را در این زمینه اجرا کرده است.

حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند

علی حبیبی، مدیر گروه جهادی شهید حبیبی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نحوه راه‌اندازی این گروه جهادی و فعالیت‌های آن در ایام مختلف سال اظهار کرد: گروه جهادی شهید حبیبی شهرستان کبودرآهنگ در سال 1396 و پس از زلزله کرمانشاه راه‌اندازی شد. در آن زمان و بنابر اقتضائات موجود و کمک به آسیب‌دیدگان زلزله همراه با چند نفر از دوستان تصمیم به ایجاد این گروه جهادی گرفتیم تا بتوانیم در راه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان گام برداریم.

وی با بیان اینکه خدمات این گروه جهادی در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمت‌رسانی به مردم، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و تربیتی است، تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی شهید حبیبی شامل ساخت خانه برای محرومان، زیباسازی و دیوارکشی مدارس، احداث خانه عالم، ساخت پل و پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاهای کم‌برخوردار شهرستان است. به توفیق الهی تاکنون توانسته‌ایم خدمات مختلفی را همچون تهیه جهیزیه، بسته‌های غذایی، لوازم خانگی، تلفن همراه، تبلت و لوازم‌التحریر به نیازمندان منطقه ارائه دهیم. در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز به برپایی نمایشگاه‌های مختلف اقتصادی، کلاس‌های مهارتی و حمایت از کارگاه‌های تولیدی اقدام کرده‌ایم که تأثیرگذاری خوبی در حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد کارگاه‌های زودبازده اقتصادی در روستاهای مختلف استان داشته است.

حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند

مدیر گروه جهادی شهید حبیبی استان همدان با اشاره به موانع موجود بر سر راه فعالیت گروه‌های جهادی، بیان کرد: فقدان حمایت دولت در واگذاری اعتبار به گروه‌های جهادی برای پشتیبانی از آن‌ها و خدمت‌رسانی بهتر این گروه‌ها و کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات مناسب از جمله موانع اصلی و پیش روی فعالیت‌ گروه‌های جهادی در مناطق محروم است.

حبیبی با پرداختن به خاطرات خود درباره خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان، اظهار کرد: زمانی در حال ساخت منزل مسکونی برای یکی از نیازمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی بودیم که صاحبخانه بنده را در حال نماز خواندن بر روی یک تکه کارتن مشاهده کرد و از دیدن این صحنه اشک شوق در چشمان او جمع شد. بلافاصله دست‌های خود را رو به آسمان بلند کرد و زمزمه کرد که خدایا این بندگان تو سربازان امام زمان(عج) هستند. به آن‌ها اولادی مثل خودشان عطا کن و خداوند متعال نیز مدتی بعد به من پسری عطا کرد.

وی با بیان نحوه همکاری مسئولان نهادهای مختلف با گروه‌های جهادی، تصریح کرد: بعضی مسئولان از جمله در ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی با گروه‌های جهادی همکاری می‌کنند، اما گاهی اوقات در اموری همچون اداری و نامه‌نگاری‌ها، همکاری و مساعدتی با این گروه‌ها صورت نمی‌گیرد و این مسئله باعث می‌شود که در کار گروه‌های جهادی گره ایجاد شود. برخی نهادها و سازمان‌ها نیز فقط به حمایت بسیار ناچیز مالی بسنده می‌کنند که اصلاً کافی نیست.

مدیر گروه جهادی شهید حبیبی استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت‌ این گروه جهادی در حوزه عمرانی متمرکز شده است، اظهار کرد: مهمترین فعالیت‌های گروه جهادی ما در زمینه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی است که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان هستیم. مدیران نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی می‌توانند با استقبال و حمایت از فعالیت‌های جهادی، راه را برای فعالیت‌ هرچه بهتر و بیشتر گروه‌های جهادی نوپا هموارتر کنند.

حبیبی با بیان فعالیت‌های این گروه جهادی پیش از شیوع کرونا در کشور، افزود: احداث منازل مسکونی برای محرومان و سیل‌زدگان، مناسب‌سازی منازل معلولان و مددجویان بهزیستی، ساخت سرویس‌های بهداشتی در مدارس، دیوارکشی مدارس، لایروبی قنات‌ها و آبراه‌ها، تعمیر و نقاشی و مرمت مدارس، دیوارکشی خانه‌های بهداشت، ساخت غسالخانه، احداث خانه عالم، سمپاشی دامپروری‌ها و آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار از جمله اقدامات ما پیش از شیوع این ویروس منحوس بود که همچنان ادامه دارد.

حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند

وی با اشاره به برنامه‌های گروه جهادی شهید حبیبی در ایام شیوع کرونا، تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای آسیب‌دیدگان از این بیماری، ضدعفونی اماکن عمومی، تدارک و تجهیز نقاهتگاه‌های مختلف، تولید ماسک و دستکش و لوازم بهداشتی، تهیه و توزیع لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان آسیب‌دیده و نیازمند، تهیه و توزیع جهیزیه برای زوج‌های کم‌برخوردار و تهیه و توزیع تبلت بین دانش‌آموزان محروم از جمله فعالیت‌های این گروه جهادی طی یک سال گذشته بوده است.

مدیر گروه جهادی شهید حبیبی استان همدان در پایان با بیان اینکه حوزه فعالیت‌ این گروه محدود به شهرستان کبودرآهنگ نیست و برای حضور در روستاها و محرومیت‌زدایی از مناطق دیگر استان نیز اقدام کرده‌ایم، گفت: گروه جهادی ما پنج عضو ثابت دارد که برای انجام فعالیت‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند. البته در مواقع بروز حادثه و هنگام خدمت‌رسانی به محرومان در مناطق مختلف این تعداد به 40 نفر افزایش می‌‌یابد.

انتهای پیام
captcha