طرح «ارزیابی قرآنی طلاب» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3949978
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

طرح «ارزیابی قرآنی طلاب» در یزد اجرا می‌شود

مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان یزد از اجرای طرح «ارزیابی قرآنی طلاب» ویژه پایه‌های دوم تا ششم حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

طرح «ارزیابی قرآنی طلاب» در یزد اجرایی می‌شودحجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم میرجلیلی، مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از اجرای طرح ارزیابی قرآنی طلاب پایه‌های دوم تا ششم حوزه‌های علمیه خبر داد و اظهار کرد: در این طرح طلاب بعد از ارزیابی، سطح‌بندی شده و متناسب با هر سطح برنامه‌های آموزشی انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: این طرح به منظور ارزیابی و تعیین نرخ سواد قرآنی و همچنین شناسایی وضعیت موجود طلاب در استان آغاز شده و مهمترین اهداف آن، زمینه‌سازی برای ارتقای سطح قرآنی و حدیثی طلاب و شناسایی افراد مستعد قرآنی خواهد بود.

میرجلیلی با اشاره به شناسایی استعدادهای قرآنی در مدارس علمیه گفت: در این راستا استعدادهای قرآنی در زمینه‌های قرائت و حفظ شناسایی و اطلاعات آنها جمع‌آوری خواهد شد و طلابی که دارای استعدادهای ویژه هستند، به سمت تخصصی شدن در هر رشته سوق داده می‌شوند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد از برگزاری دوره «تربیت مربی حفظ قرآن» ویژه طلاب و روحانیان خبر داد و از مزایای این دوره را اعطای گواهینامه رسمی و به‌کارگیری طلاب شرکت‌کننده در کلاس‌های حفظ مدارس علمیه استان اعلام کرد و افزود: طلاب و روحانیانی که حداقل حافظ 10 جزء قرآن کریم باشند و در آزمون ورودی نمره لازم را کسب کنند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

وی «روش­‌های تدریس و فنون معلمی»، «آموزش تدویر‌خوانی (ترتیل مصطلح)»، «کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن کریم»، «اخلاق معلمی» و «آشنایی با علوم قرآنی» را دروس این دوره برشمرد.

مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی ایجاد شده، دوره‌ها و فعالیت‌ها به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است گفت: دارالقرآن استانی راه‌اندازی شده و ایجاد شعبه در مدارس علمیه در دستور کار قرار دارد و 13 شعبه دارالقرآن در استان یزد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha