اسامی فینالیست‌های سی‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شد
کد خبر: 3949998
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

اسامی فینالیست‌های سی‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شد

اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش آقایان و طلاب علوم دینی اعلام شد.

فینالیست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایکنا، نتایج مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اعلام و فینالیست‌های این دوره از مسابقات معرفی شدند. اسامی بدین شرح است؛

رشته حفظ کل قرآن مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی

احمد عبدالعزیز از مصر
زکریا نیماغا از گامبیا
محمدعلی عمراف از قرقیزستان
محمد نورالدین از بنگلادش

رشته حفظ کل قرآن بخش آقایان مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران

رضا گلشاهی از ایران
مهدی قربانی از افغانستان
ایام‌الدین فخرالدین از روسیه
محمد اکرم نعیس از عراق
امیر پرینکیوس از آفریقای جنوبی
عدین شهزاد رحمان از آمریکا
سالم الشیخ مهدی از موریتانی
عبدالکریم محمود سعد از لیبی

قرائت ترتیل مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی

حسین خلیفه از لبنان
جبرئیل دناع حسین از چاد
احمد عباس رحیمه از عراق
احمد ثانی حارث از نیجریه

رشته ترتیل بخش آقایان مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران

احسان محمدی از ایران
یاسین سعیدالسید عصفور از مصر
مودرونی ساپاری از اندونزی
منتظر رعد خالق از عراق
مراد صباطی از الجزایر
مصطفی شیخ از سوریه
علی جواد طریحی از هلند

رشته قرائت تحقیق مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی

اجر اعمر ولد احمد از موریتانی
محمد رمضان از تانزانیا
محمد زلیب عطیه از عراق
عبدالقدوس از پاکستان

رشته قرائت تحقیق آقایان مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران

سیدحمیدرضا مقدسی از ایران
کبیر قلندرزاده از افغانستان
عبدالمنان احمد فوزی از اندونزی
حسین علی حسین از عراق
احمد صافی ابوعمر از سوریه
عبدالرحمان فرج از مصر
محمد علی قاسم از لبنان

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد آخرین وضعیت مرحله نهایی این مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: در بخش طلاب علوم دینی با توجه به اینکه مسابقات انتخابی آن برگزار نشده، لذا تاکنون نمایندگان ایران در این بخش‌ها مشخص نشده است.

وی درباره رقابت‌های بین‌المللی بانوان گفت: در بخش بانوان نیز 15 نفر از 15 کشور در رشته حفظ کل قرآن حضور خواهند یافت. مسابقات این بخش تنها در مرحله فینال برگزار می‌شود.

مجیدی‌مهر در مورد زمان برگزاری مرحله نهایی سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: این مرحله در ایام منتهی به مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) در اسفندماه سال جاری برپا می‌شود. در این مرحله که به صورت غیر حضوری است، شرکت‌کنندگان در محل رایزنی یا سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ حاضر می‌شوند و در حضور ناظر مسابقات به ضبط تلاوت یا پاسخگویی به سؤال گروه داوری در رشته حفظ می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مکانیزم برگزاری مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن مانند مرحله کشوری آذرماه برگزار شد، افزود: برای این مرحله از تجربه مرحله کشوری استفاده خواهد شد با این تفاوت که در مسابقات بین‌المللی از ظرفیت‌های کشور در حوزه بین‌الملل بهره خواهیم برد.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به احتمال زیاد داوران خارجی به صورت آنلاین به داوری خواهند پرداخت. فرم‌های داوری از قبل در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و آنها نیز پس از اجرای هر شرکت‌کننده فرم پرشده را ارسال می‌کنند. برای ما به عنوان برگزارکنندگان مسابقات هیچ تفاوتی بین نمایندگان ایران و سایر کشورها وجود ندارد و برای همه آنها به یک میزان آرزوی موفقیت خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی لحظه‌ای برای راه‌یافتگان به فینال مسابقات از طریق گروه‌های جدیدی که در فضای مجازی تشکیل شده است ادامه دارد و این ارتباط مستمر برقرار است.

مجیدی‌مهر در پایان تأکید کرد: در مرحله فینال مسابقات بین‌المللی قرآن ایران علاوه بر استفاده از رسانه‌‌های داخلی از ظرفیت رسانه‌ ملی و شبکه‌های برون‌مرزی نیز استفاده خواهیم کرد. امیدواریم رقابتی در خور شأن قرآن و جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha