جلسه ستاد دومین کنگره شهدای یزد برگزار شد
کد خبر: 3950136
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

جلسه ستاد دومین کنگره شهدای یزد برگزار شد

جلسه ستاد دومین کنگره ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد با حضور استاندار یزد شب گذشته، ۷ بهمن برگزار شد.

خدمات ارائه شده باعث ماندگاری کنگره شهدای یزد می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، شب گذشته، 7 بهمن در نشست کمیته‌های کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد اظهار کرد: برگزاری یادواره‌ها و کنگره شهدا افتخاری است که در فعالیت‌های همه ما ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون کمیته‌های دومین کنگره ملی شهدای استان، اقدامات مؤثری بر حسب ماموریت تعریف شده، انجام داده‌اند و این حرکت جهادی و خدمت‌رسانی به مردم با نیت و به یاد شهدا باید با قوت تداوم یابد، همچنین با توجه به اهمیت و تکریم شهدا انتظار می‌رود همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی تمام تلاش خود را برای هرچه باشکوه‌تر برگزاری  این کنگره به‌کار گیرند. 

طالبی با بیان اینکه تکریم شهیدان و تجلیل از ایثارگران یک افتخار و جزو رسالت‌های ملی و دینی محسوب می‌شود گفت: هرگونه خدمت‌رسانی به مردم به نیت شهیدان گرانقدر و گره‌گشایی از امور شهروندان با یاد شهدا در کارنامه مسئولان و فعالان برگزاری کنگره ثبت و ضبط می‌شود. 

استاندار یزد بیان کرد: بواسطه خدماتی که با نام و یاد شهدای استان و در قالب کنگره چهار هزار شهید استان یزد به مردم ارائه می‌شود، این کنگره در ذهن و خاطر مردم استان ماندگار خواهد بود.

محمدعلی شاه‌حسینی، مسئول کمیته امور شهرستان‌ها و یادواره‌های دومین کنگره ملی شهدای استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، برگزاری کنگره نیازمند روندی متفاوت بود لذا این کنگره با روندی جدید و با نهایت دقت رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت و اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

محمود زارع رشکوییه، مدیرکل امور روستایی استانداری یزد و مسئول کمیته محرومیت‌زدایی دومین کنگره ملی شهدای یزد نیز در این نشست اظهار کرد: از چهل خدمت این کنگره، 11 خدمت اعم از استقرار تیم‌های سلامت و به‌سازی مناطق محروم، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت از سوی این کمیته در حال انجام است که با استفاده از توان استانی و فراستانی اقدامات بسیار خوبی انجام و نشست‌هایی برگزار و برای اولین مرتبه بنیاد علوی در استان و شهرستان بهاباد مستقر شد.

وی احداث، مرمت و بهسازی چهار هزار طرح عمرانی در مناطق محروم استان، بازسازی چهار هزار مترمربع از منازل مسکونی در مناطق محروم و اهدای چهار هزار بسته معیشتی به نیازمندان و حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ... از دیگر اقدامات دانست.

عباس ملازینلی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: بیش از 47 عنوان برنامه توسط این سازمان که مسئول کمیته فرهنگی کنگره است، انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این فعالیت‌ها باید به قدری گویا باشد که در بین اقشار مختلف و جامعه برجسته باشد و مردم یک ارتباط ارزشی با مجموعه ایثار و شهادت برقرار کنند، البته در این کمیته سعی شده اقدامات همه اقشار را در بر گیرد.

انتهای پیام
captcha