از ایثار در دفاع مقدس تا احساس مسئولیت در ایام کرونا
کد خبر: 3950169
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

از ایثار در دفاع مقدس تا احساس مسئولیت در ایام کرونا

بانوان ایران زمین از جمله مادران شهدا همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از جنگ به ایفای نقش پرداختند، اکنون نیز در جبهه مقابله و مبارزه با این مهمان ناخوانده پا به میدان گذاشتند.

از ایثار و فداکاری در دفاع مقدس تا احساس مسئولیت در ایام کروناییدر دوران دفاع مقدس، زنان و مردان در هر سن و سالی و از هر قشری، به هر شکلی که می‌توانستند، نقشی مثبت در جنگ ایفا کردند و در این راه، از جان خود گذشتند و توانستند کاری کنند که دشمن بعد از هشت سال نتواند حتی یک‌ وجب از خاک کشورمان را تصاحب کند، امروز نیز دوباره کشور ما دچار تنش شده است که همانند دوران دفاع مقدس، اقشار مختلف پا به میدان گذاشته و برای حل معضل کرونا ویروس، به‌ میدان کمک به همنوعان خود آمدند.

بانوان ایران زمین از جمله مادران شهدا همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از جنگ به ایفای نقش پرداختند، اکنون نیز در جبهه مقابله و مبارزه با این مهمان ناخوانده پا به میدان گذاشتند و هر کاری که از دستشان بر می‌آمد، از دعا و توسل به ائمه اطهار(ع) گرفته تا دوخت و تهیه ماسک، گان و حتی بسته‌های معیشتی، تهیه آب‌میوه برای بیماران و.. دریغ نکرده و نخواهند کرد.

خبرنگار ایکنا یزد، به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با فاطمه ایزدپناه، مادر شهید «علی‌اکبر کوروش‌فر»، ساکن شهرستان مهریز و بانوی ایثارگر بازنشسته آموزش و پرورش که در دوران دفاع مقدس و بعد از شهادت فرزندش، به امورات پشتیبانی جنگ مشغول بود و برای انجام کمک‌رسانی به جبهه از منزل شخصی خود استفاده می‌کرد و اکنون در خط مقدم مبارزه و مقابله با ویروس منحوس کرونا فعال است به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌خوانید:

فاطمه ایزدپناه به ایکنا گفت: پس از شهادت فرزندم حسینیه‌ای را به نام شهید ایجاد و به کارهای فرهنگی اعم از روضه‌خوانی، برگزاری کلاس‌های قرآن در گروه‌های سنی مختلف و ... اقدام کردیم و با حضور جمعی از بانوان مهریزی پنج تخته قالی برای عتبات عالیات بافته شد و در سفری به این مکان مقدس در حرم استفاده کردیم. با شیوع کرونا احساس وظیفه کردم که باید اقدامی انجام داده تا این ویروس منحوس از کشور ما رخت بربندد، بنابراین سعی شد برنامه‌های مذهبی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بنا به شرایط برگزار کنیم و دعا و توسل و قرائت قرآن کریم در فضای حسینیه تداوم داشته باشد.

این مادر شهید افزود: زمانی کمبود اکسیژن در بیمارستان مهریز احساس شد که بنا به وظیفه ذاتی اقدام به تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان این شهر کردم تا بتوانم کمکی مادی در این زمینه داشته باشم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از فرزند شهیدش گفت: من از همان ابتدای شهادت فرزندم با وی ارتباط داشتم زیرا معتقدم که همان‌طور که در قرآن بیان شده، شهدا زنده‌اند و این ارتباط من با فرزندم هنوز قطع نشده است.

ایزدپناه ادامه داد: از مسئولان درخواست دارم اخلاق اسلامی را هر چه بیشتر مدنظر داشته و در جامعه پیاده‌سازی کنند، وصیت‌نامه‌های شهدای زیادی را مرور کرده‌ام که خواسته اکثر شهدا پیاده کردن دستوارت اسلام به‌ویژه حجاب در جامعه است و اگر غیر از این باشد، ضرر کرده‌ایم.

یادآور می‌شود مردمان دارالعباده استان یزد از همان آغاز دفاع مقدس نقش مؤثری را ایفا کردند، به نحوی که این استان قریب چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و اکنون بانوان این سرزمین از جمله مادران و همسران شهدا در جبهه مبارزه با کرونا به ایفای نقش می‌پردازند و نمونه‌های این مادران در این استان بسیار است که فاطمه فائزی، مادر شهید محمدهادی غلامی‌نژاد با همراهی گروهی از بانوان از همان ابتدای شیوع کرونا و نیاز استان به ماسک، در منزل خود به تهیه و دوخت ماسک اقدام کرد، از دیگر بانوانی هستند که در این راه همت کردند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در بخشی از فرمایشات خود در نیمه‌ شعبان با بیان نمونه‌هایی از اقدامات مردمی در مبارزه با ویروس کرونا در کشور، نمونه خوبی از این اقدامات را فعالیت مادر شهیدی در یزد دانستند که خانه خود را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کرده است.

ایشان در این رابطه فرمودند: «یا در یزد، مادر شهیدی با همکاری جمعی از بانوان که همراه کرده با خود عدّه‌ای از بانوان را، خانه‌های خودشان را تبدیل کرده‌اند به خیّاط‌خانه، که در این خیّاط‌خانه‌ها ماسک تولید می‌کنند و مجّانی در اختیار مردم می‌گذارند.»

شهید والامقام علی اکبر کورش‌فر که در سال 1348 در مهریز یزد به دنیا آمد در 23 خردادماه سال 1367 در شلمچه به شهادت رسید و همچنین محمدهادی غلامی نژادثانی آبادی که در سال 1350 در یزد به دنیا آمد در تاریخ 20 دی 1365 در شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha