صف‌شکنان کرونا و نگرانی‌های پیش‌رو
کد خبر: 3950183
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
سلیمی تشریح کرد؛

صف‌شکنان کرونا و نگرانی‌های پیش‌رو

معاون آموزش سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه بیشترین تعداد مبتلایان و شهدای مدافع سلامت در میان متخصصان بیهوشی است، عدم محقق شدن وعده‌های بهبود وضعیت این گروه از پزشکان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند را موجب رشد نارضایتی و فرسودگی روحی آنان دانست.

صف‌شکنان کرونا و نگرانی‌های پیش‌روعلیرضا سلیمی، معاون آموزش سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت نامناسب متخصصان بیهوشی در کشور که در خط مقدم کرونا در حال درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند، گفت: این متخصصان به شدت درگیر مقابله با کووید ۱۹ بوده و بیش از سایر کادر درمان در تماس مستقیم با بیماران هستند، به همین دلیل بیشترین تعداد مبتلا و شهدای کادر درمان در میان این گروه از جامعه پزشکی است.

وی افزود: فرسودگی و خستگی بسیار زیادی در میان این متخصصان دیده می‌شود، به نظر می‌رسد ساختار‌های محافظتی از همکاران به خصوص همکاران بیهوشی باید بازنگری شود. این‌ موارد به علاوه مسائل دیگر موجب نارضایتی در میان متخصصان بیهوشی در این وضعیت کرونایی شده است.

سلیمی اظهار کرد: یکی از مواردی که در این وضعیت کرونایی باید مورد توجه قرار می‌گرفت، حمایت از افراد و خانواده‌هایی بود که در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ درحال مبارزه بودند. متأسفانه این اتفاق رخ نداده است. یکی از نگرانی‌های این افراد علی‌رغم کار سنگین و خطر ابتلا به بیماری، ترس از انتقال بیماری به خانواده و مشکلات اقتصادی خانواده‌های کادر‌های درمانی به ویژه خانواده شهدای سلامت است.

معاون آموزش سازمان نظام پزشکی بیان کرد: تورم بسیار بالا و مشکلات اقتصادی بیماری کرونا موجب شده تا درآمد پزشکان به خصوص در بخش خصوصی کمتر شود و مشکلات اقتصادی جدی پیش بیاید. این شرایط بیشتر از همه در زمانی که پزشکان بیمار می‌شدند، خود را نشان می‌داد.

وی تأکید کرد: بیماری فقط یک دوره ۱۴ روزه نیست و دوره استراحت و بازتوانی تا چندین ماه طول می‌کشد و فرد توان کار کردن مانند سابق را نخواهد داشت، به همین علت بسیاری از همکاران با مشکلات مالی روبرو شدند. وعده‌هایی داده شده اما هنوز هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشده است.

رئیس انجمن متخصصان بیهوشی ادامه داد: پر نشدن ظرفیت رشته بیهوشی در دانشگاه‌ها نیز نوعی زنگ خطر است و نگرانی در مورد آینده این رشته پزشکی که در تمامی بیمارستان‌ها حضور آن‌ها الزامی است نیز وجود دارد، چراکه ورود به این رشته به دلیل درآمد پایین نسبت به سایر رشته‌های پزشکی چندان مورد استقبال پزشکان قرار نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر متخصصان بیهوشی انتظار دارند که وضعیت آن‌ها بهبود پیدا کند و با توجه به اینکه در خط مقدم کرونا قرار دارند، انتظار واکسینه شدن از طریق یک خط سیر منطقی را دارند تا بتوانند همچنان با قدرت به بهبود و درمان بیماران کرونا کمک کنند.
انتهای پیام
captcha