هشتمین جشنواره «علامه حلی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3950293
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

هشتمین جشنواره «علامه حلی» در یزد برگزار می‌شود

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد از برگزاری هشتمین دوره استانی و سیزدهمین جشنواره کشوری «علامه حلی» ویژه روحانیان و طلاب برادر و خواهر در این استان خبر داد.

هشتمین جشنواره «علامه حلی» در یزد برگزار می‌شودحجت‌الاسلام محمد فیاضی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری جشنواره علامه حلی در این استان خبر داد و اظهار کرد: سیزدهمین مرحله کشوری و هشتمین مرحله استانی جشنواره «علامه حلی» در این استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی در زمینه‌های مقاله، پایان‌نامه و کتاب اعلام شده، تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب، شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنان، تقویت فرهنگ پژوهش و نگارش آثار علمی، افزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب در عرصه‌های علمی ـ پژوهشی، زمینه‌‏‌سازی و هدایت طلاب مستعد به گرایش‌های تخصصی علوم حوزوی، جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی طلاب به سمت نیازهای پژوهشی حوزه و نظام اسلامی و کمک به کاربردی کردن علوم اسلامی از طریق شناسایی مسائل و نیازهای حوزه‌های علمیه، جامعه و نظام را از اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

دبیر استانی جشنواره علامه حلی در یزد گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 فروردین 1400 نسبت به ارسال و بارگذاری آثار در سامانه جشنواره اقدام کنند و برترین‌ها در مراسم اختتامیه که در مهر 1400 برگزار می‌شود، تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به جایگاه طلاب یزد در این جشنواره بیان کرد: خوشبختانه طلاب استان یزد هر ساله یک یا دو نماینده در مرحله کشوری داشته‌اند به نحوی که در جشنواره سال قبل توانستند 30 درصد رشد داشته و رتبه‌های برتر را کسب کنند.

فیاضی با اشاره به سوق پژوهش‌های حوزوی به سمت کاربردی شدن گفت: مباحث مهم استان از جمله گردشگری، تاریخ و تمدن یزد، تصورات فرهنگی و... در اولویت پژوهش‌های حوزوی قرار دارد و در این زمینه مقالاتی از سوی طلاب ارائه شده و یکی از اهداف جشنواره امسال نیز این است که طلابی که در این زمینه توانایی دارند، شناسایی و به موضوعات کاربردی سوق داده شوند و در این راستا جلساتی با حضور مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران برگزار شده تا بتوانیم موضوعات پژوهشی را بر اساس نیاز استان ارائه و کاربردی کنیم.  

انتهای پیام
captcha