زنگ انقلاب در یزد نواخته شد
کد خبر: 3951077
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

زنگ انقلاب در یزد نواخته شد

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب به صورت نمادین در یزد نواخته شد.

زنگ انقلاب در یزد نواخته شدبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «زنگ انقلاب»، امروز، 12 بهمن با حضور جمعی از مسئولان در دبیرستان دوره اول طوبی ناحیه دو یزد نواخته شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت نمادین برگزار شد، بر تربیت دینی و اسلامی دانش‌آموزان تأکید و اظهار کرد: سبک آموزش‌های مدارس ما  باید دانش‌آموزان را به معنویات و خدا نزدیک کند و علم و تحصیل دانش‌آموزان باید همراه با تهذیب نفس باشد. 

امام‌ جمعه یزد با مروری بر خاطرات آخرین روزهای اقامت امام خمینی(ره) در پاریس اظهار کرد: پس از فرار شاه، امام به فکر بازگشت به ایران افتاد و مدام پیگیر این موضوع بود اما فرودگاه‌ها بسته شده بود و امکان بازگشت وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه امام متوکل به معنای واقعی به خدا بود افزود: به رغم تمام تهدیدهایی که امام را در این سفر تهدید می‌کرد و تمام توصیه‌هایی که به ایشان شد، فرمودند که ما به وظیفه عمل می‌کنیم و نتیجه با خدا است و به این ترتیب در 12 بهمن 1357 به وطن بازگشتند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه حقیقت انقلاب یک تحول بزرگ درونی است که این تحول باید در اعمال و رفتار ما نیز جریان پیدا کند، عنوان کرد: این تحول از کنار زدن طاغوت و بازگشت به سوی خدا آغاز شد تا سبک زندگی همه ما خدایی شود و به کمال دست پیدا کنیم.

ناصری تأکید کرد: در این تحول عظیم همه چیز باید متحول شود، از سبک زندگی تا حتی سبک آموزش به نحوی که آموزش‌های ما باید به گونه‌ای باشد که ما را لحظه به لحظه به خدا و معنویت نزدیک کند و لحظه به لحظه فکر ما را دقیق‌تر و تعقل ما را قوی‌تر کند.

احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: معاندان و دشمنان نظام اسلامی قصد دارند با ترفندهای تبلیغاتی و موج رسانه‌ای که در اختیار دارند، دستاورهای انقلاب را کوچک معرفی کنند که در برابر آنها وظیفه سنگینی بر عهده ما است و باید با تبیین آنچه که در رژیم طاغوت بر مردم گذشت و تبیین اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی که همان عزت، عظمت و استقلال ایران است، رسالت خود را ایفا کنیم.

وی بیان کرد: اگر حتی به زعم دشمنان، نظام اسلامی هیچ دستاوردی نداشت، همین عزت و عظمت و استقلال ایران با همه دستاوردهای دوران گذشته برابری می‌کند و اکنون با موجی از ابهامات و شبهات در فضای مجازی و در مواجهه با مردم به ویژه جوانان و نوجوانان مواجه هستیم که وظیفه مسئولان، اصحاب رسانه و اصحاب خطابه و وعظ است که با زبان علمی و بیان روشنگرانه و ایفای وظایف انقلابی خود، دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین کنیم.

ترحمی ادامه داد: اعتلای نظام جمهوری اسلامی جدا از هرگونه گرایش سیاسی و خط و خطوط حزبی برای همه ما حائز اهمیت است و همه ما زیر پرچم جمهوری اسلامی و به نام مقدس نظام اسلامی سوگند یاد کردیم که خدمتگزار مردم و خدمتگزار آحاد جامعه باشیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم کشوری که به نام شهدا با مرام شهدا اداره می‌شود، همواره پای‌بند ارزش‌های انقلابی باقی بماند و همه ما سنگربان و سنگردار امینی برای خون مقدس شهدا باشیم.

محسن موحدی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز با اشاره به تهیه برش آموزش و پرورش استان یزد از سند مهم گام دوم انقلاب گفت: اجرای این سند از امروز در آموزش و پرورش استان کلید می‌خورد.

موحدی‌فر افزود: تلاش می‌شود تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش استان یزد را با دو سند بالادستی تحول بنیادین آموزش و پرورش و گام دوم انقلاب به پیش ببریم، در این راستا، برش آموزش و پرورش استان از سند گام دوم انقلاب تهیه شد و امروز در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، اجرای این سند در یزد کلید می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در پایان اظهار امیدواری کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان یزد بتواند با اجرای این سند با افتخار اعلام کند که در سیستم آموزشی، مدیون خون شهدا نشده ایم.

انتهای پیام
captcha