میزبانی مساجد مشهد از محافل قرآنی دهه فجر
کد خبر: 3951712
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

میزبانی مساجد مشهد از محافل قرآنی دهه فجر

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: مساجد شهر مشهد میزبان محافل قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی هستند.

میزبانی مساجد مشهد از محافل قرآنی دهه فجرحجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و اتحادیه تشکل‌ها و موسسات قرآنی استان در 10 مسجد محوری شهر مشهد، محافل قرآنی ایام دهه فجر برگزار و در ضمن اجرای این برنامه‌ها، فعالیت‌هایی نظیر برپایی جنگ قرآنی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: رسالت وحی توس، انوار المصطفی العالمیه، نوید رضوان، صادقیه و صراط یاور قرآنیان از موسسات قرآنی مشهد هستند که در اجرای این طرح قرآنی به تهیه و تدوین برنامه‌ها می‌پردازند و در نهایت مجری برنامه محافل قرآنی دهه فجر در مشهد هستند.

10 مسجد، 10 محفل قرآنی

مجیدی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی مساجد محوری در محلات مختلف مشهد، میزبان محافل قرآنی خواهند بود، افزود: مسجد امام المنتظر(عج) در محله کوهسنگی، مسجد فقیه سبزواری در خیابان شهید مفتح، مسجد امام سجاد(ع) واقع در بلوار سجاد، مسجد امام علی(ع)، در خیابان شهید فرامرز عباسی، مسجد امام محمدباقر (ع) واقع در خیابان حسابی، مسجد امام موسی بن جعفر(ع) در محله سرافرازان، مسجد امام علی بن موسی الرضا(ع) واقع در طبرسی شمالی، مسجد الرضا(ع) در بلوار توس، مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان صبا و مسجد جامع شهید رجایی در شهرک شهید رجایی مساجدی هستند که در ایام الله دهه فجر از محافل قرآنی میزبانی می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی ادامه داد: در این دوره از محافل قرآنی دهه فجر مشهد، قرار است که موسسات قرآنی با تشکیل گروهی منسجم و با دارا بودن حداقل دو قاری برتر نوجوان و جوان به اجرای برنامه‌های مؤثر قرآنی بپردازند.

مجیدی با بیان اینکه بازه زمانی برگزاری محافل قرآنی دهه فجر، از 12 تا 22 بهمن ماه است، اظهار کرد: 20 قاری از برترین قاریان نوجوان و جوان مشهد در محافل قرآنی دهه فجر به اجرای برنامه خواهند پرداخت. یکی از اهداف برگزاری این محافل قرآنی، گرامی‌داشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ انقلاب و تشویق نسل جوان در حوزه فعالیت‌های قرآنی از دیگر اهداف برگزاری محافل قرآنی ویژه دهه فجر است، چرا که قرآن، برنامه زندگی انسان و کتاب انقلاب است و همین رویکرد قرآنی و نورانی مردم است که باعث می‌شود پس از گذشت چهار دهه از آغاز انقلاب اسلامی مردم همچنان سالگرد این اتفاق مبارک را جشن بگیرند.

انتهای پیام
captcha