یک‌هزار طلبه و روحانی یزدی در دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی کردند
کد خبر: 3951963
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

یک‌هزار طلبه و روحانی یزدی در دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی کردند

رئیس کمیته روحانیان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به نقش‌آفرینی یک‌هزار طلبه و روحانی یزدی در دوران دفاع‌مقدس گفت: همچنین 131 طلبه و روحانی به فیض شهادت رسیده‌اند.

یک‌هزار طلبه و روحانی یزدی در دفاع مقدس نقش آفرینی کردندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، رئیس کمیته روحانیان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد، 15 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک‌هزار طلبه در دوران دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی کردند اظهار کرد: همچنین 131 طلبه و روحانی به فیض شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نقش روحانیت در دوران جنگ تحمیلی بر همگان روشن و مبرهن است گفت: جنگ تحمیلی در زمانی اتفاق افتاد که کشورها متحد شده تا نهال انقلاب اسلامی به ثمر ننشیند و لازم بود روحانیان در کنار اقشار مختلف نقش‌آفرینی کرده و از طرفی مردم را در این مسیر راهنمایی کنند.

نجیمی ادامه داد: پس از دفاع‌مقدس و به‌منظور ماندگاری خدمات ارزشمند روحانیان و طلاب در دوران دفاع‌مقدس، اقدامات خوبی در راستای جمع‌آوری خاطرات این قشر صورت گرفته و اکنون نیز بخشی در حال آماده‌سازی و چاپ است.

وی بیان کرد: همچنین جشنواره سراسری با هدف ماندگارکردن خاطرات رزمندگان در قالب هنر در حال برگزاریست که علاقه‌مندان متناسب با نقش و جایگاه روحانیت آثار هنری را طراحی و به جشنواره ارسال و سپس مورد ارزیابی قرار گرفته و آثار برتر در سطح استان و کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، نقش آیت‌الله صدوقی، شهید محراب را یادآور شد و گفت: کتاب‌های زیادی درباره زندگی‌نامه شهید صدوقی تألیف و چاپ شده اما این اداره‌کل و کمیته در قالب کنگره شهدا در حال تدوین کتابی جامع است تا زندگی این شهید بزرگوار را به عنوان الگوی برتر بیان و ارائه دهد و جایگاه و نقش شهید صدوقی را به نسل جدید معرفی کند و البته مسابقه‌ای نیز با محوریت این شهید و با عنوان «رهبر دارالعباده» برگزار خواهد کرد تا هم اینکه در زمان شیوع کرونا، کتاب را به منازل همشهریان برده باشیم، هم اقشار مختلف با سیره شهید صدوقی آشنا شوند.

نجیمی با اشاره به اینکه یک هزار خاطره از شهید صدوقی جمع‌آوری شده، از چاپ چهار کتاب خاطرات شهدای روحانی اعم از شهید صدوقی، استانی، هاشمی و ساعتیان خبر داد و گفت: خاطرات شهدای روحانی دیگر نیز جمع‌آوری شده و در قالب یک کتاب چاپ و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: نقش روحانیت بعد از دفاع‌مقدس در دو حوزه دنبال می‌شود، آنچه میراث و دستاوردهای شهدا بوده با ادبیات جدید به نسل امروز منتقل و در جامعه نهادینه شود، همچنین رزمندگان با حضور در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان خاطرات آن دوران را روایت می‌کنند .

انتهای پیام
captcha