محفل «انس با قرآن» در پژوهش‌سرای برازنده مقدم یزد برگزار شد
کد خبر: 3952077
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

محفل «انس با قرآن» در پژوهش‌سرای برازنده مقدم یزد برگزار شد

محفل «انس با قرآن کریم» با حضور تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش استان و با تلاوت سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشور در محل پژوهش‌سرای برازنده مقدم یزد برگزار شد.

محفل «انس با قرآن» در پژوهش‌سرای برازنده مقدم یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، 16 بهمن در حاشیه محفل انس با قرآن کریم در محل پژوهش‌سرای برازنده مقدم یزد، با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت‌های زیربنایی آن اظهار کرد: اهداف این سند تنها محدود به برنامه‌های آموزشی نبوده و بر مبنای 6 ساحت تربیتی در حوزه‌های تربیت اعتقادی و عبادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و شناختی، هنری، علمی و فناوری پایه‌گذاری شده و حوزه‌های تربیتی تمام ساحتی دانش‌آموزارن را رقم زده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بهره‌گیری از معارف دینی بویژه در حوزه قرآن یکی از مبانی اصلی و اساسی این حوزه است گفت: وقتی دانش‌آموزی بخواهد به عنوان دانش‌آموز طراز ایرانی_اسلامی که مورد نظر سند تحول است، تربیت شود تا بتواند بعد از تحصیل امورات خود را به نحو احسنت در جامعه دنبال کند، باید از یک تربیت تراز برخوردار باشد.

ملانوری تصریح کرد: استان یزد در زمینه تربیت دانش‌آموز تراز اسلامی در کشور پیشتاز است که نتیجه اقدامات خوب همکاران ما در اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بوده و این اداره  را در بین پنج استان برتر کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: البته برخورداری از انسان‌های توسعه‌یافته فعال در حوزه قرآنی، همچنین بهره‌مندی از اساتید برجسته در مقاطع مختلف در این پیشرفت و بالندگی تاثیرگذار بوده است.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در زمینه تحقق تمام ساحتی سند تحول بنیادین را استفاده از پتانسیل بین بخشی دستگاه‌ها دانست و گفت: استقبال خوب دانش‌آموزان از برگزاری چنین محافلی و کسب تجربه در محضر اساتید حاضر در آن، رشد اعتقادی و عبادی آنان را رقم خواهد زد و بر همین اساس از خانواده‌ها درخواست داریم زمینه‌های حضور دانش‌آموزان در چنین جلساتی را فراهم آورند.

ملانوری با بیان اینکه تلاش کردیم تا اکثر برنامه‌ها با محوریت دانش‌آموزان انجام شود اظهار کرد: معتقدیم باید زمینه آزمون و خطا برای دانش‌آموزان به عنوان مدیران آینده فراهم شود تا در کنار بهره‌مندی از تجارب اساتید بزرگوار در زمینه عملی هم کسب تجربه کرده تا شاهد تربیت مدیرانی مجرب، متعهد و آموزش‌دیده برای نقش‌آفرینی در آینده کشور باشیم.

تلاوت قاریان دانش‌آموز و استاد سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی از دیگر بخش‌های این مراسم که با حضور چهار هزار و 200 دانش‌آموز به صورت زنده از طریق شبکه شاد برگزار شد، بود.

یادآور می‌شود این محفل انس با قرآن در راستای برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی «دانش» که با هدف تقویت بنیه معرفتی و تربیتی دانش‌آموزان با تمسک به قرآن کریم به همت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز و معاونت فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است، انجام شد.

انتهای پیام
captcha