دارالقرآن «شهید دانش» حوزه علمیه یزد افتتاح شد
کد خبر: 3952106
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

دارالقرآن «شهید دانش» حوزه علمیه یزد افتتاح شد

دارالقرآن حوزه علمیه استان یزد با عنوان «شهید دانش» با حضور جمعی از مسئولان استان و به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در این استان افتتاح شد.

دارالقرآن «شهید دانش» حوزه علمیه یزد افتتاح شدبه گزارش ایکنا از یزد، دارالقرآن حوزه علمیه استان یزد با عنوان «شهید دانش»، امروز، 16 بهمن با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد؛ حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد و حجت‌الاسلام محمد صدوقی، نواده شهید صدوقی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم میرجلیلی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد در این زمینه به ایکنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه نسبت به تأسیس دارالقرآن در مدارس استانی، این مرکز در استان یزد راه‌اندازی شد تا فرصت‌های درون استان و همچنین نیاز‌ها در بخش حفظ، قرائت و ترجمه مورد شناسایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تأکید بر قرآن در مدارس علمیه در امر تعلیم و آموزش و همچنین در مسئله تربیت موجب رشد و تعالی طلاب می‌شود افزود: در مرحله بعدی قرار است شعبه‌هایی در مدارس علمیه ایجاد شود که در این راستا در یزد 13 شعبه در مدارس علمیه ایجاد خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه در گام نخست مخاطبان طلاب و اساتید هستند افزود: در ادامه این طرح همسران و فرزندان طلاب، نخبگان و در نهایت عموم مردم می‌توانند از این دارالقرآن‌ها استفاده کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد یادآور شد: دارالقرآن حوزه و مدارس علمیه استان با هدف بهبود کیفی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و روایی در زمینه‌های مختلف تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha