گلایه از عدم نظارت بر حضور گردشگران خارجی در مسجد نصیرالملك شیراز
کد خبر: 3953204
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

گلایه از عدم نظارت بر حضور گردشگران خارجی در مسجد نصیرالملك شیراز

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس از عدم نظارت بر حضور گردشگران خارجی در مسجد نصیر‌الملك شیراز انتقاد كرد و گفت: اخیراً تصاویری از مسجد نصیرالملک مشاهده شده است که گردشگران خارجی با سر برهنه عکس گرفتند، طبق نظر فقها ورود اهل کتاب به مساجد جایز نیست، اما مشاهده می‌کنیم گردشگران خارجی به راحتی با کسب اجازه از مراجع ذی‌ربط به مسجد که بالاتر از امام‌زاده است، وارد می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 21 بهمن‌ماه  در گردهمایی ائمه جماعات منطقه یک که در مسجد الرجا شیراز برگزار شد، ضمن انتقاد از حضور گردشگران خارجی در مسجد نصیر الملک شیراز و عدم نظارت مراکز ذیربط به این مسجد گفت: اخیراً تصاویری از مسجد نصیرالملک مشاهده شده است که گردشگران خارجی با سر برهنه عکس گرفتند، طبق نظر فقها ورود اهل کتاب به مساجد جایز نیست، ما حتی اجازه نمی‌دهیم توریست‌ها به روضه منوره حرم مطهر شاهچراغ(ع) وارد شوند، اما مشاهده می‌کنیم که به راحتی با کسب اجازه از مراجع ذی‌ربط به مسجد که بالاتر از امام‌زاده است، وارد می‌شوند.

وی با اشاره به آیه 41 سوره حج «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ...؛ همان كسانى كه چون در زمین به آنان توانایى دهیم نماز برپا مى دارند و زكات مى‏ دهند و به كارهاى پسندیده وامى دارند و از كارهاى ناپسند باز مى‌دارند ...»، اظهار کرد: خداوند در این آیه نشانه‌های بندگان خوب خود را نام می‌برد که یکی از آنان اقامه نماز است.

حدائق همچنین به ویژگی‌های افرادی که اقامه نماز می‌کنند اشاره کرد و افزود: کسانی موفق هستند که نماز را اقامه می‌کنند. طبق تحقیقات انجام شده امروز نیز مدیر موفق آن مدیری است که در اوقات نماز در صف نخست نماز جماعت حضور دارد و عکس آن نیز مدیر ضعیف و ناتوان مدیری است که اهمیتی به نماز جماعت نمی‌دهد و خود در وعده جماعت اداره تحت امرش حاضر نیست.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تأکید بر اینکه مدیری موفق است که به اقامه نماز جماعت اهمیت دهد، تصریح کرد: وقتی به کسی قدرت می‌دهیم باید اول انگیزه آن اقامه نماز باشد.

حدائق بیان كرد: هیچ قاضی نمی‌تواند ادعا کند که پرونده‌ای در دست دارد و دو طرف پرونده انسان‌های متدین هستند و ضعف ایمان نداشته‌اند، از این رو اکثر مشکلات جامعه به‌دلیل فاصله از مساجد است.

وی با بیان اینکه در شیراز 400 مسجد وجود دارد، گفت: اگرچه شاید برخی بگویند این تعداد مسجد در شیراز مطلوب است اما من می‌گویم نه تنها مطلوب نیست بلکه این تعداد کم است، در سال 83 در بحرین برای تبلیغ حضور داشتیم، با وجود اینکه جمعیت آن 900 هزار نفر بود، 1000 مسجد داشتند، بنابراین تعداد مسجدهای شیراز کم است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس در پایان مدیر مسجد را امام جماعت دانست و گفت: امام جماعت باید مدیر مسجد باشد، متأسفانه در برخی مساجد هیئت امنا تصمیم گرفته‌اند درب مسجد بسته شود، در صورتی که مسجد وقف است و ارث پدر کسی نیست.

انتهای پیام
captcha