آزادی 18 زندانی در یزد بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب
کد خبر: 3953325
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

آزادی 18 زندانی در یزد بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب

رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی 18 مددجو محکوم مالی جرائم غیرعمد به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

آزادی ۱۸ زندانی غیر عمد یزدی به مناسبت ایام الله دهه فجربه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه؛ غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 18 مددجوی محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ 347 میلیارد ریال بود که مبلغ 342 میلیارد ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ پنج میلیارد ریال زمینه آزادی این 18 محکوم از زندان‌های استان فراهم شد.

دهشیری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی‌وقفه کارکنان و اعضا کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد هفت مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین توسط مددکاران این ستاد و 11 مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

وی ضمن تقدیر از حضور پررنگ خیران و نیکوکاران در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: خوشبختانه در این ایام شاهد حضور پررنگ همشهریان عزیز جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بودیم که این خود نشان از فرهنگ مهربانی، دستگیری و بخشندگی مردم این خطه دارد و شایسته است از این جهت از تمام حمایت‌های مادی و معنوی آنها کمال تشکر را داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی 305 مددجو از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با کمک و همراهی مردم دارالعباده از ابتدای سال جاری تا کنون 305 مددجو از زندان‌های استان آزاد شدند که برای آزادی این محکومان مالی مبلغ 1800 میلیارد ریال نیاز بود و با تلاش ستاد دیه استان 80 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

وی افزود: به همت اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه، شورای حل اختلاف زندان، مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد و طی برگزاری جلسات متعدد مبلغ 1720 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ و مابقی این مبلغ به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این افراد و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

این مقام قضایی گفت: هم اکنون 172 مددجو محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بیش از 178 میلیارد تومان نیاز است که چشم انتظار کمک مردم نوعدوست و نیکوکار استان یزد هستند.

انتهای پیام
captcha