زمینه‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات فراهم شد / ساخت و تکمیل زائرسرا در 8 بقعه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3953464
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

زمینه‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات فراهم شد / ساخت و تکمیل زائرسرا در 8 بقعه خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زمینه‌های سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت آن‌ها در خراسان‌جنوبی فراهم است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری احداث سه طبقه ساختمان تجاری در اراضی موقوفه از محل منابع داخلی موقوفات به متراژ 206 مترمربع به تصویب رسیده است.

زمینه‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات فراهم شد / ساخت و تکمیل زائرسرا در 8 بقعه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل، در حوزه عمران بقاع و اماکن متبرکه براساس طرح جامع سرمایه‌‌گذاری و احیای موقوفات فعالیت دارد و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم می‌آورد.

وی از ساخت و تکمیل زائرسراها در 8 بقعه خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: احداث چهار باب زائرسرا در امامزاده بی بی مریم نهبندان، چهار باب زائرسرا در امامزاده ملک نهبندان، تکمیل 22 باب زائرسرا در آستان مقدس امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم شهرستان فردوس و تکمیل 42 زائرسرا در آستان مقدس امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خوسف از دیگر برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به احداث 36 چشمه سرویس بهداشتی در آستان مقدس امامزاده سید سعدالله بن موسی الکاظم(ع) روستای شاهرخت زیرکوه و تکمیل 16 چشمه در امامزادگان مسعود قاین، تصریح کرد: اجرا و ساخت گنبد و ضریح، تکمیل رواق‌ها و محوطه سازی در 9 بقعه متبرکه در استان از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

بخشی‌پور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات از محل منابع داخلی موقوفه  یا با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، اظهار کرد: طرح سرمایه‌گذاری احداث سه طبقه ساختمان تجاری در اراضی موقوفه از محل منابع داخلی موقوفات به متراژ 206 مترمربع به تصویب رسیده است.

وی از تصویب طرح سرمایه‌گذاری احداث 12 واحد مسکونی در اراضی موقوفه با مشارکت بخش خصوصی به متراژ 1280 مترمربع خبر داد و گفت: تاکنون 15 نیرگاه خورشیدی در بقاع خراسان‌جنوبی احداث شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: طرح سرمایه‌گذاری احداث سه واحد مسکونی در اراضی موقوفه با مشارکت بخش خصوصی به متراژ 270 مترمربع نیز به تصویب رسیده است.

بخشی‌پور خاطرنشان کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت آن‌ها در خراسان‌جنوبی فراهم است تا بتوانیم از موقوفه‌ها حداکثر بهره‌وری را داشته و به اقتصاد استان نیز کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha