مکتب سلیمانی یعنی رهایی از قیود دنیوی
کد خبر: 3953533
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
دبیر شورای منطقه‌ای جامعةالمصطفی بیان کرد:

مکتب سلیمانی یعنی رهایی از قیود دنیوی

دبیر شورای منطقه‌ای جامعةالمصطفی(ص) العالمیه گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتب رهایی از قیود دنیوی، پلیدی‌ها و مکتب معامله با خداست. شهید سلیمانی کینه هیچ کسی به جز دشمنان خدا را در دل نداشت.

مکتب سلیمانی یعنی رهایی از قیود دنیوی و پلیدی‌هابه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شهامت، دبیر شورای منطقه‌ای جامعةالمصطفی(ص) امشب طی سخنانی در مجمع عمومی مجازی اعضای شوراهای منطقه‌ای ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون، اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرزند انقلاب اسلامی و علمدار مبارزه با استکبار و تروریسم بین‌الملل است.

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعةالمصطفی(ص) با اشاره به ویژگی‌های فردی، معنوی، سیاسی، اخلاقی و بین‌المللی ایشان، ابراز کرد: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، شهدای بین‌الملل اسلام و راه آزادی و دفاع از مستضعفان هستند.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی تبلیغات مسموم و گمراه‌کننده بنگاه‌های خبرپراکنی را وارونه ساخت، تصریح کرد: دشمنان می‌پنداشتند با حذف سردار، پیروزند، در حالی که پیروزی حقیقی، از آن شهیدان است. شهید سلیمانی دل‌ها را فتح کرد. شهید سلیمانی خاموش نخواهد شد، همان گونه که عاشورا خاموش نشد.

شهامت ادامه داد: شهید سلیمانی تفضلات الهی را در راه خدا و برای خدا بذل کرد. به تعبیر مقام معظم رهبری، افرادی مانند شهید سلیمانی، صاحب مرام و مکتب هستند و برای دیگران پندآموز و درس آموزند.

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعةالمصطفی(ص) با بیان اینکه خداوند سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را برای لباس کرامت و فضل الهی انتخاب کرد، اظهار کرد: امروزه می‌بینیم که عربستان و برخی کشورهای دیگر با امریکا بر سر منافع دنیا کنار آمده و عزت اسلامی را به حراج گذاشته‌اند، ولی کسانی مانند شهید سلیمانی این علم را بر دوش گرفته‌اند.

وی از سادگی و بی‌آلایشی شهید سلیمانی سخن به میان آورد و گفت: آگاهی ایشان در زمینه معارف دین مثال‌زدنی بود. وی معنای حقیقی اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) را درست فهمیده بود. شهید سلیمانی بسیار هوشمند بود و در برابر مکرها و خدعه‌های پیچیده شیاطین بین‌المللی که می‌خواستند وی را از راهش به سمت دیگر بکشانند، هوشمندانه، آگاهانه و زیبا عمل می‌کرد. سردار سلیمانی مسیر مستقیم امام (ره) و رهبری و ارزش‌های والای انقلاب را پیگیری می‌کرد.

شهامت افزود: شهید سلیمانی همواره در مسیر مرجعیت و روحانیت حرکت می‌کرد. نگاه شهید سلیمانی، بین‌المللی، بین‌الانسانی و بین‌المستضعفین بود؛ از این رو، در حوزه‌های محل مأموریتش خوش درخشید.

وی همچنین به مناسبت چهلمین روز ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، ایشان را شخصیتی پرکار، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در خدمت به دین و معارف دین و کسب فضیلت دانست و ابراز کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی شاگردان فراوانی تربیت کرد و کتاب‌های بسیاری به برکت قلم توانا و بیان تأثیرگذار ایشان منتشر شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در شرایطی که پس از شهید مطهری، جریان‌ها و افکاری وجود داشت که گاهی در آن‌ها التقاط بود، ایشان نقش بسیار تأثیرگذاری ایفا و در مناظرات علمی به خوبی ایفای نقش کرد.

انتهای پیام
captcha