برگزیدگان شاهد و ایثارگر مسابقات قرآن در یزد تجلیل شدند
کد خبر: 3953846
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

برگزیدگان شاهد و ایثارگر مسابقات قرآن در یزد تجلیل شدند

برگزیدگان شاهد و ایثارگر مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امورخیریه در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد تجلیل شدند.

برگزیدگان مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر در یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، برگزیدگان شاهد و ایثارگر مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امورخیریه در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد تجلیل شدند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 25 بهمن در این مراسم اظهار کرد: وصایای شهدا درس‌های بزرگی دارد و باید با مطالعه و بررسی این وصایا، آنها را در زندگی خود به کار ببندیم.

وی با تأکید بر اینکه وصایای شهدا هدایتگر است و در این وصایا غیر از خدا چیز دیگری مشاهده نمی‌شود، عنوان کرد: در این وصیت‌نامه‌ها عشق واقعی به خدا موج می‌زند زیرا شهدا در زمان نگارش وصایای خود به عرفان و اخلاصی دست یافته‌اند که به جز لقاء الله به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

ناصری ادامه داد: در وجود فردی که آرزویش شهادت است، اخلاص و ارتباط با خدا به شکل ویژه‌ای برقرار شده و طبیعی است که وصایای آنها اثرات معنوی بالایی دارد بنابراین باید این وصایا را که راهگشای مشکلات جامعه است، در زندگی خود به کار گرفته و با الگوگرفتن از شهدا، همواره در حرکت‌ها و کارهای خود خدا را مدنظر داشته باشیم.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه حفظ نظام از والاترین واجب‌هاست، افزود: باید در راه خدمت به خلق خدا، حفظ نظام اسلامی و خدمت به جامعه اسلامی تلاش کنیم و در این مسیر رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم.

وی با تقدیر از جوانانی که با قرآن مأنوس شده‌اند و در مسابقات سراسری رتبه کسب کرده‌اند، گفت: اگر قرآن می‌خوانید و حفظ می‌کنید، همه باید مقدمه‌ای باشد برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی زیرا همه این موارد دستور واردشدن بر نظام اسلامی و ابزاری است که ما را به حقیقت حق برساند و هرکسی با کلام خدا آشنا شود، معرفتش نسبت به خدا بیشتر می‌شود هر کسی در کلام خدا تأمل کند، معنویت و ربوبیت در وجود او تجلی پیدا می‌کند زیرا کلام خدا در او نفوذ کرده است.

ناصری، قرائت و انس با قرآن را از اصیل‌ترین امور دانست و گفت: انس با قرآن از والاترین امور است زیرا هدف زندگی انسان حرکت به سوی خدا و کمال است و رسیدن به کمال نیز بدون قرآن و بدون اهل بیت(ع) که مفسران قرآن هستند، محقق نمی‌شود.


حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، انس جامعه ایثارگری با قرآن است، اظهار کرد: یزد در این زمینه خوش درخشیده و در مسابقات اوقاف که از استانداردهای ویژه برخوردار است، 13 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در رشته‌های تفسیر، قرائت و حفظ قرآن کریم حائز رتبه برتر شدند.

زارع با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایام دهه فجر عنوان کرد: در این ایام با وجود شیوع کرونا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به شکل محدود و با رعایت پروتکل‌ها انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره زنان شاهد و ایثارگر گفت: کتاب خاطره شهدا که دفتر اول آن در هزار صفحه به چاپ رسیده، امروز رونمایی می‌شود، در این کتاب هم تصویر وصیت نامه اصلی شهید و هم متن تایپی به اضافه تصویر شهدا به چاپ رسیده است.

یادآور می‌شود در این مراسم از 6 برگزیده مسابقات سراسری قرآن از شهرستان میبد و هفت برگزیده از شهرستان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha