صدور ۱۰۵۵ حکم برای هیئت امنای اماکن مذهبی در یزد
کد خبر: 3953945
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

صدور ۱۰۵۵ حکم برای هیئت امنای اماکن مذهبی در یزد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از صدور 1055 حكم جدید برای هيئت امنای بقاع متبرکه و اماكن مذهبی در كميسيون تأیيد صلاحيت از ابتدای سال تاكنون خبر داد.

صدور 1055 حکم برای هیئت امنای اماکن مذهبی در یزدحجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به فعاليت كميسيون تائید صلاحیت هيئت امنای بقاع متبرکه و اماكن مذهبی اظهار کرد: اين كميسيون به صورت ماهانه تشكيل می‌شود و اماكن و بقاع متبركه‌ای كه به هر دليلی دارای هيئت امنا نيستند و يا اعتبار احكام آنان تمام شده است، توسط اين كميسيون مورد بازبينی قرار می‌گيرد و برای صدور حكم به اداره‌كل اوقاف معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از صدور 1055 حكم برای هيئت امنای اماكن مذهبی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 220 هیئت امنای بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه در این استان حکم صلاحیت صادر شده است.

وی بیان کرد: هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها بر اساس شاخصه‌های ولایت‌مداری، امانت‌داری، تعهد، تحصیل، شخصیت فرهنگی و قرآنی، جوان، فعال و هوشمند انتخاب و برابر مبانی قانونی و ساماندهی مدیریت یکپارچه این اماکن مقدس بکارگیری می‌شوند.

کرمی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری، مدیریتی، رشد و بالندگی فضای معنوی و فرهنگی، دستیابی به مدیریت پاسخگو و خدمتگزار و افزایش مشارکت‌های مردمی در اداره بقاع متبرکه را از اهداف انتخاب و بکارگیری هیئت امنای متعهد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز 20 پرونده در دست اقدام کمیسیون تایید صلاحیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha