تألیفات قرآنی نیازمند حمایت جدی مسئولان است
کد خبر: 3954332
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

تألیفات قرآنی نیازمند حمایت جدی مسئولان است

مؤلف کتاب «ارتباط صفت با آیه» با اشاره به اینکه این کتاب با هزینه شخصی چاپ شده است گفت: تألیفات در حوزه قرآن نیازمند حمایت جدی مسئولان و نهادهای مختلف است.

تألیفات قرآنی به حمایت جدی نیاز داردامیرحسین عطارزاده، مؤلف کتاب «ارتباط صفت با آیه» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: این کتاب در دو جلد به اوصاف الهی در جزءهای 1 و 2 قرآن کریم می‌پردازد.

وی با اشاره به تبیین ارتباط اوصاف الهی ذیل آیات با محتوای صدر آیه و آیات قبل گفت: این کتاب با همکاری جواد پور روستایی اردکانی و تقریظ استاد محمدرضا شایق تألیف شده و جلد سوم تا پایان قرآن کریم نیز در صورت حمایت به چاپ خواهد رسید.

عطارزاده ادامه داد: در این کتاب که از ابتدای قرآن کریم شروع شده، آیاتی که انتهای آن به یک یا چند مورد از اوصاف الهی ختم می‌شود و همچنین ارتباط صفت با محتوای آیه از دیدگاه تفاسیر مختلف از شیعه و اهل سنت، مورد بررسی قرار گرفته به نحوی که برای هر آیه بیش از 100 تقسیر بیان شده است.

این فعال قرآنی بررسی، تناسب و فضای کلی آیه مورد بحث با آیات قبل و بعد، مفردات و ترکیبات آیه، ارائه جدول در پایان کتاب و بیان تعداد دفعات تکرار هر صفت در آن جزء را از دیگر مواردی برشمرد که در این کتاب به آن پرداخته شده است و گفت: به علت تعدد و تکرار این اوصاف در پایان آیات و همچنین ابهام در علت بکار رفتن بعضی از این اوصاف، حافظان برای به خاطر سپردن دقیق این اوصاف دچار اشتباه می‌شوند لذا در صورت دانستن علت بکارگیری هر صفت نه تنها مشکل آنها در مسیر حفظ قرآن مرتفع خواهد شد بلکه با تفاسیر مختلف از شیعه و سنی و دیدگاه‌های آنها هم آشنا می‌شوند و این مورد به فهم بیشتر و بهتر آنها از قرآن کریم کمک خواهد کرد.

عطارزاده بیان کرد: در واقع هدف اصلی تألیف این کتاب، نشان دادن ارتباط محتوا و معنای اوصاف ذیل آیات با محتوای صدر آیه و آیات قبل است و البته تفاسیر مختلف و نظرات مفسران مختلف در ارتباط و تناسب معنای اوصاف الهی و حکمت ترتیب صفات ذیل هر آیه با محتوای صدر آیه و به طور کلی سیاق آیات طرح شده است.

وی با اشاره به اینکه تألیف این کتاب یک سال زمان برده است گفت: با توجه به اهمیت موضوع و جدیدبودن آن لازم بود تفاسیر مختلف بررسی شود که با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت اساتید بزرگوار برای هر آیه بیش از 100 تفسیر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

مؤلف کتاب «ارتباط صفت با آیه» با اشاره به اینکه این کتاب با هزینه شخصی چاپ شده گفت: تألیف این کتاب، کاری نو در سطح استان و کشور است که برای اولین بار انجام می‌شود اما انتظار می‌رود از سوی ارگان‌های مختلف از جمله اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تألیفات قرآنی نیازمند حمایت جدی مسئولان و نهادها است یادآور شد: پوستر این کتاب برای ادارات مختلف ارسال شده اما تاکنون توجهی از سوی ادارات و ارگان‌ها در سطح استان صورت نگرفته، امید است با توجه و حمایت مادی و معنوی انگیزه‌ای برای چاپ جلدهای بعدی این اثر فاخر محقق شود.

عطارزاده یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب عصرهای روزهای زوج به آدرس بلوار دهه فجر، میدان شهدای یعقوبی، دبستان قرآنی بهادری مراجعه و یا با شماره تلفن 09132584861 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha