آموزش ۳۵ هزار قرآن‌آموز در کلاس‌های مهدالرضا(ع)
کد خبر: 3954648
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

آموزش ۳۵ هزار قرآن‌آموز در کلاس‌های مهدالرضا(ع)

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از آموزش ۳۵ هزار قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی مهدالرضا(ع) به‌صورت حضوری و مجازی طی دو سال اخیر خبر داد.

آموزش 35 هزار قرآن‌آموز در کلاس‌های مهدالرضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم و رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، شامگاه 28 بهمن‌ماه، در برنامه «مصباح» که به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما به روی آنتن رفت، با اشاره به تغییراتی که در دوران شیوع ویروس کرونا در برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی ایجاد شده، اظهار کرد: در این دوران برنامه‌های این اداره به‌سمت فضای مجازی سوق داده شد و این روند در دوران پسا کرونا نیز ادامه خواهد داشت، همچنین در این ایام، فراگیران قرآنی دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی در دوره‌های مختلف آموزشی قرآن کریم شرکت کردند و کلاس‌هایی که پیش از این به صورت حضوری برگزار می‌شد، به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار شد.

طرح قرآنی «من قرآن را دوست دارم»

میریان در ادامه افزود: طرح قرآنی «من قرآن را دوست دارم» یک طرح ملی است که با محوریت حرم رضوی در اعتاب مقدسه سراسر کشور از جمله حرم‌های حضرت معصومه(س)، شاهچراغ(ع)، عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان شاخص اوقاف در سراسر کشور و مسجد مقدس جمکران به صورت یکپارچه اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: در پایان این طرح آزمون نهایی به صورت آنلاین همراه با اعطای گواهینامه به پذیرفته‌شدگان ارائه و هر هفته سه جایزه 10 میلیون تومانی از طرف اعتاب مقدسه به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

آموزش 10 هزار قرآن آموز در مهدالرضا(ع)

وی در خصوص فعالیت کلاس‌های مهدالرضا(ع) آستان قدس رضوی نیز گفت: ما در سال 98 بیش از 25 هزار قرآن آموز و بالغ بر 470 شعبه و حدود 120 کلاس در مهدالرضاهای سراسر کشور داشتیم.

میریان ادامه داد: در سال 99 نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های حضوری کاهش پیدا کرد و در حال حاضر حدود 10 هزار قرآن آموز در بخش آموزش مجازی و حضوری مهدالرضا(ع) سراسر کشور حضور دارند.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در خصوص نحوه ثبت نام در مهدالرضا(ع) بیان کرد: ثبت‌نام در مهدالرضا(ع) همه ساله به صورت سراسری و از طریق سایت مرکز قرآن آستان قدس رضوی انجام می شود.

وی این نوید را هم داد که به زودی برنامه تلویزیونی مهدالرضا(ع) با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و بخش کودک و نوجوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد، این برنامه در قالب 27 جلسه آموزشی برنامه‌ریزی شده که به زودی به روی آنتن خواهد رفت.

برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی

میریان در ادامه به برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی در حرم مطهر رضوی نیز اشاره کرد و گفت: کرسی‌های تلاوت رضوی از سال 96 در حرم مطهر آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد که در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا بیشتر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این محفل قرآنی نه تنها در حرم مطهر رضوی و در شهر مقدس مشهد بلکه در سراسر کشور با کمک و همکاری خادمیاران قرآنی آستان قدس در حال برگزاری است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر هر شب کرسی‌های تلاوت رضوی از ساعت 18:30 تا 19:30 در محل دارالقرآن‌کریم حرم رضوی برگزار و از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین درگاه رضوی تی وی به صورت زنده پخش می‌شود.

اجرای طرح تحفیظ رضوی

میریان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در سراسر کشور، گفت: در راستای این فرمان طرح «تحفیظ رضوی» در حال اجراست و پیش بینی ما این است که با اجرای این طرح در سال 1400 بتوانیم حدود 5 هزار حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کنیم.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی بیان کرد: ما در حال حاضر با همکاری مؤسسات قرآنی سراسر کشور دوره‌های آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن کریم را اجرا می‌کنیم که به‌صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha