فرهنگسرا در حسینیه‌های محلات یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3955241
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

فرهنگسرا در حسینیه‌های محلات یزد ایجاد می‌شود

معاون فرهنگی شهرداری یزد با اشاره به ایجاد فرهنگسرا در حسینیه‌های محلات شهر یزد گفت: این ایده معضل تأمین زیرساخت لازم برای توسعه فرهنگی را برطرف می‌کند.

فرهنگسرا در حسینیه‌های محلات یزد ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، معاون فرهنگی شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، 2 اسفندماه  در نشستی با حضور مسئولان و متولیان حسینیه‌های طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا»، با اشاره به اهمیت ایجاد فضاهای فرهنگی در محلات شهر یزد، از استفاده حداکثری از فضاهای بلااستفاده در سطح محلات شهر یزد به منظور ایجاد فضاهای فرهنگی خبر داد.

وی افزود: تأمین زیرساخت لازم یکی از مشکلات اساسی در زمینه توسعه مباحث فرهنگی است که ایده ایجاد فرهنگسرا در حسینیه‌های محلات این معضل را برطرف می‌کند.

ملازینلی با بیان اینکه فرهنگسراها یک سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری و آموزشی کوچک در محلات هستند افزود: در این مکان نیازهای محله با همفکری مردم همان محله شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه اعتبار خوبی برای ایجاد و توسعه فرهنگسراها در شهر یزد اختصاص داده شده است اظهار کرد: ان‌شاءالله در سال آینده با برنامه‌ریزی، بودجه این اماکن فرهنگی افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی 8 فرهنگسرا تا پایان سال در محلات شهر یزد گفت: تفاهم‌نامه همکاری در این مورد صورت گرفته است و سال آینده نیز 10 فرهنگسرا در محلات دیگر اضافه خواهد شد.

مصطفی زارع‌زاده، قائم‌مقام و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه حفظ وحدت بین هیئت امنای این فرهنگسراها باید سرلوحه توسعه آن قرار گیرد گفت: عملکرد و فعالیت هر فرهنگسرا باعث تداوم آن خواهد شد.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه در فرهنگسراها بر روی همه اقشار جامعه باز است افزود: امسال این فرهنگسراها با امکان مشارکت دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف از جمله دبیرخانه یزد، حسینیه ایران و کانون مساجد فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

وی بیان کرد: سال آینده نیز با مساعدشدن شرایط کرونا با قدرت نسبت به برگزاری برنامه‌های مختلف در این فرهنگسراها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha