انجام تحقیقات مجدد درباره قتل مالکوم ایکس
کد خبر: 3955502
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
از سوی خانواده درخواست شد؛

انجام تحقیقات مجدد درباره قتل مالکوم ایکس

خانواده مالکوم ایکس، فعال حقوق مسلمانان و سیاه‌پوستان آمریکا، با توجه به افشای اسناد تازه درباره پرونده قتل وی، به جریان افتادن مجدد این پرونده را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دختران مالکوم ایکس فعال برجسته حقوق  سیاه‌پوستان آمریکا،  خواستار بازگشایی تحقیقات در مورد قتل وی با توجه به شواهد جدیدی هستند که پلیس نیویورک و FBI را در معرض اتهام قرار داده است.

الیاسا شباز، یکی از شش دختر مالکوم ایکس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هر مدرکی که چشم‌انداز تازه‌ای در مورد حقیقت  آن فاجعه  را فراهم کند، باید به طور کامل بررسی شود.

مالکوم ایکس که مدافع صریح حقوق سیاه‌پوستان مسلمان بود در کنار مارتین لوتر کینگ جونیور از مشهورترین آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در تاریخ شناخته می‌شوند.

سخنگوی دادستان منطقه منهتن به خبرگزاری فرانسه گفت که این پرونده دوباره به جریان افتاده و در حال بررسی است.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی، نامه‌ای از سوی یک افسر سابق پلیس نیویورک به نام ریموند وود که اکنون درگذشته است خوانده شد که در آن وی پلیس نیویورک و FBI را به شریک بودن در قتل متهم کرد.

وود که سیاه‌پوست بود و به عنوان یک مأمور مخفی کار می‌کرد ادعا کرده که با دستور افراد بالادست خود به اطرافیان مالکوم ایکس نزدیک شده است. او که نمی‌خواست شهادتش علنی شود در این نامه اظهار کرده است که اداره پلیس نیویورک و FBI جنبه‌های خاصی از پرونده قتل را مخفی نگه می‌دارند.

55 سال پیش در 21 فوریه 1965 مالکوم ایکس که نام اسلامی حاج ملک الشباز را برای خود برگزیده بود، در حالی که آماده سخنرانی در سالن Audubon در شمال منهتن نیویورک بود، از سوی سه فرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

در فوریه سال 2020، پس از انتشار مستندی که شرکت‌ آمریکایی «Netflix» با عنوان چه کسی مالکوم ایکس را کشت پخش کرد، سایروس ونس، وکیل دادگستری منهتن خواستار بررسی این پرونده شد تا مشخص شود که آیا تحقیقات باید مجدداً آغاز شود یا خیر.
انتهای پیام
captcha