«دوشنبه‌های قرآنی» در حرم سوم آغاز شد / مشاركت 26000 نفری بسیجیان در «صراط»
کد خبر: 3955663
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲

«دوشنبه‌های قرآنی» در حرم سوم آغاز شد / مشاركت 26000 نفری بسیجیان در «صراط»

طی مراسمی طرح «دوشنبه‌های قرآنی» با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توسط معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر در استان فارس كلید خورد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه طرح «دوشنبه‌های قرآنی» با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌همت معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر شامگاه دوشنبه، 4 اسفندماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق بهرامی‌نسب، معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: طرح دوشنبه‌های قرآنی در لبیك به منویات آیت‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در حلقه‌های صالحین بسیج اجرا می‌كنیم.

وی با بیان اینكه این طرح با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) روزهای دوشنبه هر هفته اجرا می‌شود، افزود: هم‌اكنون 350 گروه جهادی قرآنی در سطح استان فارس فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند كه از ظرفیت آنان در اجرای این طرح استفاده می‌كنیم.

بهرامی‌نسب اظهار كرد: مراسم افتتاحیه امشب به‌دلیل شیوع كرونا به‌ دو صورت مجازی و حضوری البته به‌صورت محدود با حضور نمایندگانی از برخی از مساجد استان اجرا كردیم كه در بستر مجازی حتی شركت‌كنندگانی از كشورهای خارجی هم داشتیم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس هدف از اجرای این طرح را ایجاد انگیزه و امیدبخشی در سطح جامعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی عنوان كرد و گفت: فعالیت‌های قرآنی در بستر شجره طیبه صالحین به‌صورت هفتگی در سطح پایگاه‌ها و مساجد استان اجرا می‌شوند اما در این طرح تلاش كردیم تا تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های قرآنی آنان را به‌صورت نمادین نشان دهیم و به یاری خدا در صورت پایان یافتن شیوع كرونا طرح دوشنبه‌های قرآنی را به‌صورت گسترده در صحن حرم حضرت شاهچراغ(ع) اجرا خواهیم كرد.

وی به اجرای طرح «صراط» در دارالقرآن بسیج استان فارس اشاره كرد و گفت: این طرح از سال 97 در بخش‌های مختلف آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن و همچنین نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اجرا می‌شود كه در برنامه امشب بخشی از آموزش‌های قرآنی را به‌صورت نمادین توسط بسیجیان اجرا كردیم.

بهرامی‌نسب اظهار كرد: امسال برای دومین سال متوالی با مشاركت 26 هزار نفر از بسیجیان در طرح قرآنی «صراط» میان استان‌های كشور با اختلاف زیادی حائز رتبه نخست شده‌ایم كه جای قدردانی دارد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر در ادامه گفت:‌ در مراسم افتتاحیه امشب طرح «دوشنبه‌های قرآنی» یكسری قرعه‌كشی‌ها میان شركت‌كنندگان حضوری و مجازی اجرا شد كه در این راستا هدایایی نیز با مشاركت اتحادیه تشكل‌های قرآنی میان برگزیدگان توزیع شد و در پایان هم شركت‌كنندگان میهمان خوان كرم احمدبن موسی(ع) هستند.  

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با ذكر حدیث ثقلین پیامبر مكرم اسلام(ص) به بیان ارتباط ثقل اكبر یعنی قرآن با ثقل اصغر یعنی اهل بیت(ع) پرداخت و از بسیجیان خواست تا همواره همراهی این دو ثقل را مدنظر بگیرند.

وی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه همیشه فعالیت‌های قرآنی در درون بسیج و سپاه نتیجه می‌دهد چرا كه عامه بسیجیان و پاسداران دارای اعتقادات مذهبی خوبی هستند.

یادآور می‌شود، در این مراسم بعد از سخنرانی محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس قرعه‌كشی جهت اهدای جوایز میان شركت‌كنندگان این طرح انجام شد.

انتهای پیام
captcha