آزمون معارفی جشنواره ملی قرآن دانشجویان برگزار می‌شود
کد خبر: 3955815
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

آزمون معارفی جشنواره ملی قرآن دانشجویان برگزار می‌شود

آزمون بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور پنجم اسفندماه به میزبانی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

آزمون معارفی  جشنواره ملی قرآن دانشجویان برگزار می شود / رقابت 240 دانشجو از هشت دستگاه دانشگاهی

به گزارش ایکنا، حسام امامی، دبیر بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت(مفدا) در خصوص برگزاری آزمون بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: این بخش شامل 9 رشته «آشنایی با احادیث اهل‌بیت»، «آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه»، «آشنایی با مفاهیمِ صحیفه سجادیه»، «حفظ موضوعی قرآن کریم»، «آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم»، «آشنایی با سیره معصومین»، «احکام»، «پرسمان معارفی» و «سبک زندگی اسلامی ایرانی» است.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون برگزیدگان هشت دستگاه دانشگاهی حضور خواهند داشت، افزود: در این آزمون دانشجویانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی - کاربردی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای حضور دارند.

امامی با تأکید بر این نکته که در بخش معارفی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور ۲۷ شرکت‌کننده از هر دستگاه دانشگاهی حضور دارند، بیان کرد: در این بخش از جشنواره ملی برای هر رشته سه نفر از سوی هر نهاد دانشگاهی می‌تواند شرکت داشته باشد که در مجموع ۹ رشته، تعداد شرکت‌کنندگان از سوی هر ارگان دانشگاهی ۲۷ نفر خواهد بود. بر همین اساس حدود ۲۴۰ نفر در این بخش با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، رقابت‌های فینال رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و دعا و مناجات‌خوانی نیز طی دو روز گذشته در بخش آقایان و بانوان برگزار شد و روز گذشته نیز به پایان رسید. میزبان این دوره از جشنواره وزارت بهداشت است. 

با برگزاری آزمون آنلاین بخش معارفی تمامی برگزیدگان این دوره از جشنواره مشخص شده و در مراسم اختتامیه که به احتمال زیاد 20 اسفند برگزار می‌شود، تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha