خروج قرآن از مهجوریت برنامه‌ریزی جدی می‌طلبد
کد خبر: 3956051
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی:

خروج قرآن از مهجوریت برنامه‌ریزی جدی می‌طلبد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اکنون دو ماه تا ماه رمضان فرصت باقی است و مسئولان باید از اکنون برای برنامه‌ریزی لازم در راستای خروج از مهجوریت قرآن به‌صورت جدی بسیج شوند.

خروج قرآن از مهجوریت برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امروز، ششم اسفندماه در نشست شورای اقامه نماز استان یزد که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز اولین دستور خدا به پیامبران و آخرین وصیت انبیا بوده است، اظهار کرد: قرآن کریم برای ذکر دو مصداق بیان کرده؛ که نماز و قرآن از آن جمله است و کسی که نسبت به قرآن و نماز بی‌توجه باشد، زندگی او با مشکل مواجه خواهد شد. لذا، اگر نیاز به شفاعت داریم، باید به این دو موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون دو ماه تا ماه رمضان فرصت باقی است، گفت: از هم‌اکنون تا ماه رمضان برنامه‌هایی برای این ماه بزرگ مطرح و برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد، لذا مسئولان باید ‌از این فرصت برای برنامه‌ریزی در راستای خروج از مهجوریت قرآن استفاده کرده و اگر قرار است برای قرآن اقدامی صورت گیرد از اکنون تصمیم‌گیری شود.

قرائتی ادامه داد: سابقه‌ای که دیار دارالعباده یزد دارد می‌تواند گام مؤثر در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی و اقداماتی در این زمینه باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه قرآن کریم به‌خوبی در جامعه عرضه نشده است، بیان کرد: اسلام برای تمام موارد در زندگی برنامه دارد و سخن گفته است تا ما بتوانیم به‌خوبی و درستی زندگی کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: ما برای موضوعات مختلف وقت گذاشته و فیلم ساخته‌ایم، اما متأسفانه برای نماز حتی چند دقیقه هم وقت نگذاشته‌ایم البته باید برای هر صنفی تفسیری نوشته شود تا همه بتوانند قرآن کریم را به‌خوبی متوجه شده و در زندگی خود به آن عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در مدارس باید بیش از این به بحث نماز اهمیت داده شود، تأکید کرد: صدا‌وسیما نیز باید نسبت به تهیه فیلم‌های آموزشی در حوزه قرآن کریم و نماز برنامه‌هایی ارائه دهد، چراکه ما مسئول آموزش قرآن کریم در جامعه هستیم، پس نیاز است تا همه به‌صورت جدی در این زمینه ورود کنند.

قرائتی افزود: در آستانه ماه رمضان باید اقدامی صورت گیرد تا قرآن کریم زنده شود، زیرا این کتاب الهی دارای نکات زیادی است؛ باید به گونه‌ای نکته‌سنجی در قرآن صورت گیرد تا دیگران به خوبی متوجه آن باشند.

وی با بیان اینکه گروه تواشیح در هر شهری وجود دارد ولی گروه اذان وجود ندارد، بیان کرد: باید نسبت به انتخاب افراد در مساجد و فعالیت آن‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشیم تا بتوان نسل‌های جوان را با شور و اشتیاق به سمت مساجد روانه کرده و سوق داد.

انتهای پیام
captcha