احیای قرآن و نماز در جامعه نیازمند اقدام اساسی است
کد خبر: 3956100
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
نماینده ولی‌ فقیه در یزد:

احیای قرآن و نماز در جامعه نیازمند اقدام اساسی است

نماینده ولی‌ فقیه در استان یزد گفت: اگر بخواهیم نماز و قرآن را احیا کنیم، باید فعالیت اساسی از جمله اینکه به تشکیلات آموزشی وارد شویم، انجام دهیم. بنابراین، باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا آموزش قرآن در زمان کودکی نهادینه شود.

احیای قرآن و نماز در جامعه نیازمند اقدام اساسی استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، ششم اسفندماه در نشست شورای اقامه نماز استان یزد، اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه نماز صورت گرفته البته نیاز به تکمیل و نظارت دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نماز و قرآن را احیا کنیم، باید فعالیت اساسی از جمله اینکه به تشکیلات آموزشی وارد شویم، انجام دهیم. بنابراین، باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا آموزش قرآن در زمان کودکی نهادینه شود.

ناصری با اشاره به تحول در نظام آموزشی گفت: در نظام آموزشی باید تحول بزرگی صورت گیرد تا نسل امروز در مسیر حق و صحیح قدم بردارد، هنگامی که قرآن کریم در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد. البته سند تحول آموزش و پرورش تدوین شده است، اما نیازمند ورود جدی‌تر قرآن کریم در مدارس به‌ویژه مقطع ابتدایی هستیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان یزد با اشاره به سفارش امام علی‌(ع) به امام حسن(ع) در نامه 31 نهج‌البلاغه، به نکات عظیم این نامه اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) اولین توصیه را خطاب به قرآن، این کتاب الهی بیان می‌کند و این سفارش می‎‌تواند سیره و درسی برای ما باشد. لذا، هنگامی که قرآن کریم در صدر کارها قرار گرفت، مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

ناصری بر توجه ویژه به مباحث قرآنی در دانشگاه فرهنگیان تأکید و با اشاره به فعالیت مدارس امین در سطح استان، بیان کرد: اکنون طلاب حوزه علمیه در قالب این مدارس در آموزش و پرورش به خدمت مشغول هستند و به لحاظ تربیتی مباحث آموزشی را برای دانش‌آموزان بیان می‌کنند و خوشبختانه تاکنون مؤثر واقع شده است و امیدواریم این مدارس در بحث مادی و نیروی انسانی مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست با اشاره به وظایف این نهاد اظهار کرد: نظارت بر نماز ادارات، مدارس، کارخانجات، نمازخانه‌ها، مساجد بین‌راهی و همچنین ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه از وظایف این نهاد است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام ادارات کل استان دارای نمازخانه هستند و نماز جماعت را برپا می‌کنند، ولی در شهرستان‌ها با وجود نمازخانه، در برخی ادارات به‌دلیل تعداد کم پرسنل نماز جماعت برپا نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه در تمام مدارس استان نماز جماعت برپا می‌شود هرچند در برخی مدارس به‌دلیل کمبود روحانی، امام جماعت نداریم، بیان کرد: خوشبختانه در رابطه با مساجد بین‌راهی، تمام محورهای مواصلاتی استان دارای نمازخانه هستند و به‌طور میانگین در هر ۱۱ کیلومتر مسجد، نمازخانه یا امامزاده وجود دارد.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز در کشور، گفت: استان یزد پیشنهاد تبدیل این مجمع به مجمع خیرین نمازخانه‌ساز را ارائه داد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت زیرا این استان قریب ۱۰۰ مدرسه فاقد نمازخانه دارد.

انتهای پیام
captcha