آغاز ویژه‌برنامه زیارت نیابتی دانش‌آموزان کشور از بارگاه امام رضا(ع)
کد خبر: 3956220
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

آغاز ویژه‌برنامه زیارت نیابتی دانش‌آموزان کشور از بارگاه امام رضا(ع)

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد که همزمان با ولادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) وبه همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پخش ویژه‌برنامه زیارت به نیابت از دانش آموزان سراسر کشور آغاز شد.

مسیب زاده

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ویژه برنامه زیارت به نیابت از دانش آموزان سراسر کشور تحت عنوان «به تو از دور سلام» همزمان با میلاد با سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) از حرم مطهر رضوی ویژه دانش آموزان استان خوزستان از شبکه شاد و شبکه‌های سیمای خراسان رضوی وخوزستان پخش شد.

وی افزود: این برنامه حاصل همکاری آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و صدا وسیما مرکز خراسان رضوی و درواقع ادارات کل آموزش وپرورش وصداوسیمای استان‌های کشور است که قرار است هر چهارشنبه از ساعت ۱۰ لغایت ۱۱ صبح از حرم مطهر رضوی برای دانش آموزان سراسر کشور و هر هفته ویژه یک استان پخش گردد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام محتوای ویژه برنامه استان‌ها با استفاده از ظرفیت دانش آموزان مداح و قاری همان استان تدوین و در کنار سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش استان مربوطه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ازاین کارا یجادزمینه معنوی در روحیه دانش آموزان عزیز و فرهنگیان بزرگوار و اولیاء محترم آنان وهمه بینندگان این برنامه ارزشمندو وزین خصوصا به واسطه شیوع ویروس کرونا ومحدودیت‌های ایجادشده در زمینه زیارت حضوری، است ودرواقع جزء فعالیت‌های طرح مصباح الهدی یا امام شناسی است که هدف آن معرفی ائمه اطهار(ع) به عنوان بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی و همچنین معرفی سیره وروش امام رضا(ع) امام رئوف وامام مهربانی‌ها که، ولی نعمت همه ما ایرانیان است.

مسیب‌زاده افزود: طبق برنامه زمانبندی تعریف شده این هفته نوبت پخش ویژه برنامه دانش آموزان استان خوزستان بود و طی دو هفته آینده ویژه برنامه دانش آموزان استان‌های یزد و همدان از کانال مصباح الهدی شبکه شاد و شبکه سیمای استان‌های هدف پخش خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: ضمناً جا دارد از تلاش‌های ارزشمند معاونت محترم تبلیغ آستان قدس رضوی، مدیران کل محترم صداوسیما و آموزش و پرورش استان خراسان رضوی وخصوصا معاونت محترم پرورشی وفرهنگی، و اداره قرآن عترت و نماز استان خراسان رضوی که طراح و مجری این طرح معرفتی هستند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.
انتهای پیام
captcha