دومین کنگره ملی شهدای یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3956596
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴

دومین کنگره ملی شهدای یزد برگزار می‌شود

استاندار یزد از برگزاری اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد همزمان با دهم فرودین 1400 خبر داد و گفت: این اجلاسیه کاملاً منطبق با شرایط کرونایی استان برگزار خواهد شد.

دومین کنگره شهدای یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، امروز، 9 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت، تجربه خوبی بود که نشان داد، ظرفیت خوبی از هم‌افزایی و اهتمام در استان وجود دارد که با محوریت قرار گرفتن یک موضوع به راحتی می‌تواند در جهت آن متحد شود.

استاندار یزد با اشاره به‌ برنامه‌ریزی استان به منظور برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد از یک سال قبل بیان کرد: از همان ابتدا نگاه به این کنگره متفاوت و متمایز از دیگر کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا بود و کنگره یزد بارنگ و بوی خدمت‌رسانی به مردم طراحی و تعریف شد.

وی با اشاره به هم‌افزایی و مشارکت کم‌نظیر مردم و مسئولان استان برای برگزاری این کنگره، از تعریف ۴۰ عنوان خدمت در همین راستا خبر داد و از جمله این اقدامات را غرس نهال به نام هر یک از شهدای استان، تهیه و توزیع یک‌هزار جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، حمایت از چهار هزار یتیم در استان، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک معیشتی و حمایت مالی از چهار هزار ازدواج که نقش بسزایی در رشد آمار ازدواج در استان پس از سال‌ها داشت، نام برد.

وی ادامه داد: با کمک بسیج حقوقدانان استان چهار هزار مورد صلح و سازش در مناقشات و دعاوی، انجام چهار هزار مورد ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم استان با کمک بسیج جامعه پزشکان و حمایت مالی از چهار هزار دارای بیماران خاص نیازمند، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک آموزشی و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، ایجاد چهار هزار صندلی کلاس درس در استان، تولید چهار هزار پوستر از شهدا، جانبازان و رزمندگان و گردآوری چهار هزار وصیت‌نامه شهدا از دیگر خدمات ارائه شده در قالب این دوره از کنگره شهدای استان بود.

استاندار یزد همچنین از تولید چهار هزار دقیقه تولید محتوا در مورد شهدا در استان خبر داد و افزود: در قالب تفاهم نامه‌ای با رسانه ملی نیز ساخت یک سریال فاخر با محوریت سومین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که تمام این خدمات در قالب ۲۲ کمیته اجرایی کنگره انجام شده است، از مهمترین ویژگی این کنگره به مشارکت بالای مسئولان دستگاه‌ها، خیران و مردم در برگزاری برنامه‌ها یاد کرد و از برگزاری اجلاسیه نهایی این دوره از کنگره در دهم فرودین ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این اجلاسیه کاملاً منطبق با شرایط کرونایی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha