مشارکت 20 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقه «درس‌هایی از قرآن»
کد خبر: 3956921
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

مشارکت 20 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقه «درس‌هایی از قرآن»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از مشارکت 20 هزار دانش‌آموز از این استان در مسابقه «درس‌هایی از قرآن» خبر داد.

مشارکت 20 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقه «درس‌هایی از قرآن»سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده در طول سال تحصیلی در مدارس اظهار کرد: سال گذشته و در سی و هشتمین دوره جشنواره «قرآن، عترت و نماز» 110 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاه شرکت کردند و در نهایت و در مرحله کشوری توانستیم 27 رتبه برتر را کسب و استان یزد در بین سه استان برتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: سی و نهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان در مرحله شهرستانی در حال برگزاریست و تا 25 فروردین ماه 1400 برترین‌ها اعلام و به مرحله استانی راه خواهند یافت که حضوری یا آنلاین بودن مسابقات بنا به شرایط ناشی از شیوع کرونا در موعد برگزاری مسابقات تصمیم‌گیری خواهد شد.

غفاریان با اشاره به اجرای طرح ابتکاری «طنین تلاوت»  توسط یکی از مراکز دارالقرآن که برای اولین بار در کشور دختران را صاحب کرسی تلاوت کرد گفت: در این طرح بیش از 600 دانش‌آموز دختر هر روز یک صفحه از قرآن کریم را تلاوت و فایل آن را ارسال می‌کردند و پس از رفع ایرادات صوت و لحنی، تجویدی، وقف و ابتدا توسط اساتید مجرب مجدداً آن صفحه توسط دانش‌آموز تلاوت شده و با این روش در ماه رمضان هر روز دو بار قرآن کریم ختم شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد برگزاری ۲۵۰ محفل قرآنی در هفته قرآن و عترت به صورت مجازی و حضوری، جشنواره هنر قرآنی دانش در ۱۴ رشته و برگزاری پویش‌های متعدد با رویکرد قرآنی را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه قرآن اعلام کرد.

غفاریان از مشارکت 20 هزار دانش‌آموز از این استان در مسابقه «درس‌هایی از قرآن» خبر داد و با اشاره به مسابقات کشوری «نصر» در رشته‌های مختلف گفت: خوشبختانه استان یزد در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم این مسابقات با کسب امتیاز لازم توسط دو هزار نفر از مجموع هشت هزار نفر شرکت‌کننده رتبه اول بلامنازع کشور را به خود اختصاص داد. 

انتهای پیام
captcha