کم شدن دستورالعمل‌های بهداشتی سبب انفجار کرونایی در پایان سال می‌شود
کد خبر: 3956924
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

کم شدن دستورالعمل‌های بهداشتی سبب انفجار کرونایی در پایان سال می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با توجه به وضعیت شکننده استان، گفت: اگر میزان رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی به این شکل باشد شاهد انفجاری کرونایی در هفته‌های پایانی سال در استان قم خواهیم بود.

کم شدن دستورالعمل‌های بهداشتی سبب انفجار کرونایی در پایان سال می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، صبح امروز، 11 اسفندماه در سی‌ونهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: استان قم هم‌اکنون در وضعیت آبی شکننده قرار دارد، اگر وضعیت موجود تداوم داشته باشد امکان زرد شدن استان را داریم، چراکه مراکز 9گانه پذیرش بیماران کرونایی طی شش هفته گذشته روند افزایشی داشته است و میزان تست‌ها علاوه بر مثبت شدن 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان کودکان نیز با افزایش تعداد بیماران مواجه بودیم، ادامه داد: از 46 نمونه کرونا که به آزمایشگاه پاستور ارسال شده است تاکنون سه مورد مثبت شدن تست کرونای انگلیسی در استان داشتیم و با توجه به ترددهای گسترده در سطح استان، عادی‌انگاری کرونا و کم شدن شیوه‌های بهداشتی حتما این عدد بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: هر سه بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی با سن 72، 27 و 10 ساله، سابقه مسافرت داشته و خانواده و افراد مرتبط با این سه بیمار شناسایی و تحت کنترل هستند که تاکنون مورد دیگری از کرونای انگلیسی گزارش نشده است.

محبی گفت: کودک 10 ساله‌ای که دیروز یکشنبه تست کرونای انگلیسی او مثبت شد مسافرت به استان البرز و کرج داشته و همراه با خانواده به دیدار یکی از اقوام مریض رفته بودند؛ کودک در این سفر مبتلا شده و هم‌اکنون حال عمومی این کودک 10 ساله رو به بهبودی و از بیمارستان مرخص شده است.

وی یادآور شد: اگر میزان رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی به این شکل باشد شاهد انفجاری کرونایی در هفته‌های پایانی سال در استان قم خواهیم بود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به طرح شهید سلیمانی و مزایای این طرح، گفت: این طرح به کنترل وضعیت موجود کمک زیادی کرده است. به نظر بنده افراد فعال در این طرح سربازان گمنام سلامت هستند که شامل 42 تیم رهگیری  و 10 تیم مراقبت در منزل هستند.

محبی در پایان ضمن تشکر از کادر بهداشت استان، گفت: کادر بهداشت روز تعطیل نداشته و مدام مشغول فعالیت هستند و کمترین میزان حقوق و مزایا را دارند.

انتهای پیام
captcha