سال نو را با یاری بیماران نیازمند خون آغاز كنیم
کد خبر: 3956961
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

سال نو را با یاری بیماران نیازمند خون آغاز كنیم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به وضعیت بحرانی كمبود ذخایر خون در فارس از افراد واجد شرایط دعوت كرد تا با شركت در رسم نیكوی اهدای خون در آستانه سال نو به یاری بیماران نیازمند خون بشتابند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 11 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بحرانی ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در استان گفت: متأسفانه این ذخایر به دلیل كاهش مراجعه عمومی بسیار كاهش یافته است.

وی از افراد واجد شرایط در استان فارس دعوت كرد تا با شركت در رسم نیكوی اهدای خون در آستانه سال نو به یاری بیماران نیازمند خون بشتابند.

حسینی، بخشی از کاهش مراجعه اهدای خون را به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری كووید 19 دانست و افزود: با تدابیر پیش‌بینی شده از سوی سازمان انتقال خون، تمامی پروتکل‌ها به‌طور کامل اجرا شده و هیچ‌گونه تهدیدی برای سلامت اهداکنندگان وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هر ساله در آستانه سال نو، ایرانیان نیک‌اندیش رسم نیکوی اهدای خون را به نیت سلامت خود و هموطنان، به جا آورده و امید است این آئین نیکو، امسال نیز با همراهی و مشارکت مردم استان فارس، انجام شده و شاهد افزایش بانک ذخیره خونی استان و رفع این نگرانی نسبت به سلامت بیماران باشیم.

حسینی همچنین از برگزاری پویشی به نام فرشتگان سپیدپوش خبر داد که به‌همت سازمان انتقال خون کشور و با هدف دعوت به اهدای خون در سطح کشور آغاز شده و ابراز امیدواری کرد دستاورد این تلاش‌ها، تأمین سلامت یکایک هموطنانمان باشد.

انتهای پیام
captcha