اجرای «نهضت تربیت و قرآنی نورالثقلین» با محوریت محلات در البرز
کد خبر: 3956986
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

اجرای «نهضت تربیت و قرآنی نورالثقلین» با محوریت محلات در البرز

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اجرای طرح نورالثقلین در استان، گفت: هدف از اجرای این طرح برگزاری جلسات خانگی قرآن با نگاه تربیت قرآن‌محور است.

اجرای نهضت تربیت قرآنی(نورالثقلین) با محوریت محلات در البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اجرای طرح قرآنی نورالثقلین در استان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری این اداره از ابتدای سال‌ جاری برگزاری طرح قرآنی نورالثقلین است.

وی با اشاره به طراحی این طرح در سازمان دارالقرآن‌الکریم به‌منظور برگزاری جلسات خانگی قرآن، افزود: جلسات خانگی قرآن یک شبکه تربیتی تبلیغی با نگاه تربیت قرآن‌محور است که با اجرای این طرح در استان به‌دنبال تبلیغ مردمی و گسترش آن هستیم.

این مسئول با اشاره به شیوه اجرای این طرح در استان با توجه به وضعیت شیوع کرونا، گفت: از ابتدای سال تاکنون به همت گروهی از قاریان و حافظان به‌صورت هفتگی در خانه‌ها و محلات جلسات قرآنی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت محدود و حضور حداقلی جمعیت برپا شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه طرح نورالثقلین طرحی خانواده‌محور، خودجوش و مردم‌نهاد است و چشم‌اندازی 10 ساله دارد که براساس دغدغه مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و گروه‌های خودجوش تدوین شده است، افزود: این طرح از نظر ساختاری آتش به اختیار و مردمی است و برای استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و گروه‌های خودجوش تدوین شده است.

وی با تأکید بر افزایش جلسات خانگی قرآن، گفت: در هر محل باید یک جلسه قرآنی تشکیل شود و این موجب خواهد شد تا به مرور مردم با قرآن بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha