جلسات شورای قرآن با برنامه برگزار شوند
کد خبر: 3957251
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴

جلسات شورای قرآن با برنامه برگزار شوند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر برگزاری مستمر و با برنامه از پیش تعیین شده جلسات شورای قرآن تأکید کرد.

حسین زاده (آماده  )

به گزارش ایکنا از خوزستان،  علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم استان که امروز ۱۲ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این جلسات باید مستمر و با برنامه از پیش تعیین شده برگزار شوند. 

وی پیشنهاد داد: قبل از پایان سال یک جلسه دیگر داشته باشیم چرا که بعد از عید نوروز مصادف با ماه رمضان می‌شود. ما هر ساله برگزاری نمایشگاه قرآن را داشتیم که با استقبال خوبی مواجه می‌شد اما امسال به دلیل گسترش ویروس کرونا و با توجه به این شرایط حتماً باید یک جلسه را برای برگزاری برنامه‌های ویژه ماه رمضان داشته باشیم که می‌توان برای این برنامه‌ها با توجه به ظرفیت‌های استان برنامه‌ریزی و اعتبارات آن را تأمین کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان در این نشست، اظهار کرد: از تشکیل مجدد جلسات شورای قرآن در استان خوزستان خوشحال هستم و امید دارم کار با اراده جمعی و با اتکا به عنایت الهی انجام شود.

وی گفت: جلسه آینده گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های قرآن در دانشگاه‌های استان را ارائه می‌کنیم؛ کانون‌ها با حضور و مشارکت دانشجویان فعالیت‌های خوبی را دارند اگرچه به دلیل گسترش ویروس کرونا فعالیت‌های آنها در یک سال گذشته به فضای مجازی محدود شده است.

در ادامه‌ اردشیر میدانی، معاون برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای مرکز خوزستان، تقدیر از پیشکسوتان قرآنی از سوی نماینده ولی فقیه در ماه رمضان، تهیه بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی برای پوشش همه فعالیت‌های آنها توسط صدا و سیمای مرکز خوزستان، برگزاری یک نشست در دهه آخر ماه شعبان برای اطلاع از فعالیت‌های شورای عالی قرآن برای جامعه قرآنی استان را پیشنهاد داد. 

خیریه عچرش، نماینده اتحادیه موسسات قرآنی استان خوزستان هم در این نشست اظهار کرد: فعالیت موسسات قرآنی با این هدف انجام می‌شود که می‌خواهند زیر ساخت فرهنگی استان را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه استان خوزستان در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم استان که امروز ۱۲ اسفندماه در اهواز برگزار شد،اظهار کرد: در حوزه علمیه نگاه خوبی به قرآن کریم وجود دارد به طوری که در یک سال گذشته ۲۳ مدرسه علمیه در استان تبدیل به مدرسه قرآنی شد که از طلاب سطح یک، استادان و مدیر مدرسه در طرح قرآنی این مدارس شرکت دارند که شامل حفظ قرآن کریم و آموزش مباحث ادبیات عرب مرتبط با قرآن کریم است. 

وی ادامه داد: همچنین مدارسی در اهواز، شوش و اندیمشک هستند که طلاب آن از پایه اول تا ششم، کل قرآن کریم را حفظ می کنند. 

موسوی با اشاره به تأسیس دارالقرآن الکریم حوزه علمیه استان خوزستان گفت: مباحث قرآنی با حضور فرهیختگان در این دارالقرآن مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد و به طرح تبدیل و به مدارس علمیه ابلاغ می‌شود. ۷ مدرسه سفیران هدایت حدود ۱۵ واحد درسی قرآنی شامل حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن را در دروس خود گنجانده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان خوزستان گفت: با نگاه قرآنی حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد، به عنوان نایب رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، نگاه قرآنی در حوزه علمیه بسیار تقویت شد. همچنین در برنامه پنج ساله‌ای که در حوزه تعریف شده با ارائه طرح های قرآنی به ائمه جماعات سعی داریم فرهنگ قرآن کریم در مساجد گسترش یابد. 

انتهای پیام
captcha