مهمترین وظیفه طلاب در جوانی چیست
کد خبر: 3957306
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

مهمترین وظیفه طلاب در جوانی چیست

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به مهمترین وظیفه طلاب در دوران جوانی گفت: طلاب باید از این دوران برای ذکر و عبادت خدا، مطالعه و خدمت به خلق خدا استفاده کنند.

مهم ترین وظیفه طلاب در دوران جوانیبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، امروز، 13 اسفند در جمع طلاب مدرسه علمیه شفیعیه یزد اظهار کرد: همواره باید به یاد نعمت‌های خدا بود و نعمت‌ها را بیان کرد، زیرا شمردن نعمت‌ها مرحله‌ای از شکر است و باعث برکت و ازدیاد روزی خواهد شد.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِن تَعُدُّواْ نِعْمَهَ‌اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا» افزود: به دلیل اینکه انسان محدود ولی نعمت‌های خداوند متعال نامحدود است، شمارش نعمت‌های الهی سخت و دشوار خواهد بود.

فرازی‌نیا با بیان اینکه روز قیامت از نعمت‌ها سوال خواهد شد گفت: در روایتی گهربار پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: «در قیامت از عمر انسان‌ها سوال می‌شود که ای انسان عمرت را چگونه گذرانده‌ای و به چه کارهایی مشغول بوده‌ای.»

وی افزود: طبق روایت بعد از سوال کلی که از تمام عمر انسان می‌شود به طور خاص از دوران جوانی او نیز سوال می‌شود که دوران جوانی‌ات را چگونه گذراندی و در جوانی به چه چیزهایی فکر می‌کردی و چه کارهایی انجام می‌دادی؟ از این سوال معلوم می‌شود این بخش از عمر، از آن بخش‏‌هایی است که اهمیت بیشتری دارد.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی ادامه داد: به دلیل اهمیت دوران جوانی طلاب باید مراقب افکار و اعمال خود باشند تا مورد فریب شیطان قرار نگیرند و به دنیا و امور دنیوی تعلق خاطر نداشته باشند و همواره مسیر صحیح و درست را انتخاب کرده و از دوران جوانی برای ذکر و عبادت خدا، خوب درس خواندن و خدمت به خلق خدا استفاده کنند.

وی به مهم‌ترین وظیفه طلاب در دوران جوانی اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه طلاب جوان خوب و عمیق درس خواندن است و اینکه تلاش کنند تا به این وظیفه مهم عمل کرده و مواظب باشند مشغله‌های زندگی و دنیوی آنها را از انجام این مهم غافل نکند.

انتهای پیام
captcha