بیش از 100 کانون رضوی در یزد فعالیت دارند
کد خبر: 3957310
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

بیش از 100 کانون رضوی در یزد فعالیت دارند

جانشین دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان یزد از فعالیت 89 کانون در قالب‌های مختلف و 19 کانون به صورت تخصصی در این استان خبر داد.

بیش از 100 کانون رضوی در یزد فعالیت دارندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، جانشین دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان یزد، امروز، 13 اسفند در نشست شورای معاونان کانون‌های خدمت رضوی استان یزد که با حضور حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مشاور امور روحانیون تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مجموعه، به گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده پرداخت.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموعه خادمیاران رضوی استان یزد در قالب 19 کانون تخصصی و 89 کانون عمومی در حال ارائه خدمت به مردم دارالعباده  است .

حیدری با اشاره به اینکه اکنون بیش از 6 هزار خادمیار در سطح شهرستان یزد با انواع و اقسام تخصص‌ها به عنوان پشتیبانی برای کانون‌های محلی فعالیت می‌کنند گفت: این افراد جز جمعیت جوان و پرانرژی استان بوده، به گونه‌ای که 70 درصد آنان زیر چهل سال دارند.

این مقام مسئول گفت: ان‌شاءالله با برافراشتن پرچم امام رضا(ع) همگرایی‌ها در استان یزد افزایش یافته و از توان خادمیاران در راه محرومیت‌زدایی و مباحث فرهنگی نهایت استفاده را خواهیم برد.

حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مشاور امور روحانیون تولیت آستان قدس رضوی نیز با تقدیر از اقدامات انجام شده به محرومان و مخدومان توسط خادمیاران رضوی استان یزد را کم‌نظیر توصیف و بر تداوم برنامه‌ها از سوی این مجموعه تأکید کرد.

همچنین حجت‌الاسلام فرازی‌نیا، مشاور امور روحانیون تولیت آستان قدس رضوی از کتابخانه وزیری یزد بازدید کرد.

این کتابخانه در سال 1334 توسط علی‌محمد وزیری تأسیس شد و طی سال‌های متمادی، بنای آن با خرید خانه‌های اطراف کتابخانه، وسعت یافت و در سال 1348 وقف آستان قدس رضوی شد و وقف‌نامه آن در یکی از دفاتر رسمی به ثبت رسید که نسخه‌ای از آن، در آستان قدس نگهداری می‌شود. این کتابخانه به دلیل وجود نسخ قدیمی و نفیس خطی، با اهمیت شمرده شده و امروزه در مساحت شش هزار متر مربع دارای مخازن متعدد و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ای است.

انتهای پیام
captcha