تأکید پاپ بر ضرورت استفاده صحیح از تنوع دینی و نژادی در دیدار با برهم صالح
کد خبر: 3957713
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

تأکید پاپ بر ضرورت استفاده صحیح از تنوع دینی و نژادی در دیدار با برهم صالح

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در دیدار با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در کاخ «السلام» بغداد گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در تنوع دینی، نژادی و فرهنگی به طور صحیح استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، برهم صالح در مراسم استقبال از پاپ واتیکان، اصرار پاپ فرانسیس بر سفر به عراق به رغم شیوع ویروس کرونا را ستود.

وی ادامه داد که مسیحیان به خاطر شرایط دشوار مجبور به ترک کشور شدند.

برهم صالح تأکید کرد: مسیحیان شرقی اهل این سرزمین هستند و نمی‌توان شرق را بدون مسیحیان تصور کرد.

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به عواقب وخیم استمرار مهاجرت مسیحیان افزود: ما اجازه انتشار افراط‌گرایی با سوءاستفاده از نام دین را نمی‌دهیم و هرگز ظلم را نمی‌پذیریم.

پاپ واتیکان نیز ضمن سخنانی در این دیدار گفت: بحرانی که به خاطر کرونا در جهان ایجاد شده نیازمند همبستگی همگانی است.

وی افزود: عراق سال‌ها از تروریسم و افراط‌گرایی رنج برد که باعث جریحه‌دار شدن دل بسیاری از مردم شد.

پاپ فرانسیس ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در تنوع دینی، نژادی و فرهنگی عراق به‌طور صحیح استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همزیستی نیازمند گفت‌وگوی صادقانه و مملو از عدالت و قانون است، همزیستی در جامعه عراق برای ساخت آینده را ستود.

پاپ یادآور شد که به عنوان یک مؤمن مسیحی به عراق آمدم و از خداوند متعال، امنیت و صلح را مسئلت می‌کنم و به نام مسیح، همه را به صلح دعوت می‌کنم و در سال‌های گذشته به خاطر صلح دعا کردیم.

وی تصریح کرد: باید به تمام اشخاصی که می‌خواهند وطن را بسازند و به مردم خدمت کنند، فرصت بدهیم و در زمینه ساخت یک جامعه دموکراتیک مشارکت کنیم.

پاپ فرانسیس افزود: نیازمند همبستگی برای مقابله با چالش‌های سیاسی و اقتصادی هستیم.

رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان این دیدار اظهار کرد: روند کمک به مردم عراق که می‌خواهند از طریق نهادهای حکومتی آینده خود را بسازند، نباید متوقف شود.

یادآوری می‌شود، پاپ فرانسیس امروز، ۱۵ اسفندماه، برای سفری چند روزه وارد عراق شد و قرار است فردا شنبه با آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در نجف اشرف نیز دیدار کند.
انتهای پیام
captcha