تظاهرات ضدنژادپرستانه در لندن برگزار می‌شود
کد خبر: 3957890
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
هم‌زمان با فرارسیدن روز مبارزه با تبعیض نژادی؛

تظاهرات ضدنژادپرستانه در لندن برگزار می‌شود

هم‌زمان با فرارسیدن روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی، تظاهراتی در پارک «نیویینگتن گرین» لندن، ‌پایتخت انگلیس، 20 مارس (30 اسفند) برگزار می‌شود.

تظاهرات ضدنژادپرستانه در لندن برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از islingtonnow، یک گروه فعال در زمینه حمایت از فعالیت‌های ضد تبعیض نژادی به نام ایزلینگتون علیه نژادپرستی (Islington’s Stand Up to Racism) در مراسمی آنلاین که سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای برگزاری تظاهرات 20 مارس خبر داد.

در این مراسم، افراد زیادی، از جمله «جرمی کوربین»، رهبر سابق حزب کارگر و نماینده منطقه ایزلینگتون لندن در پارلمان بریتانیا، سخنرانی کردند.

«پل هالبورو»، رهبر گروه در این مراسم از مردم دعوت کرد تا در روز 20 مارس، در تظاهرات شرکت کرده و به نشانه اعتراض به خشونت‌های پلیس نسبت به سیاهان، در بخشی از تظاهرات، به صورتِ نمادین، زانو بزنند.

همچنین قرار است پس از این تظاهرات، جلسه‌ای بین‌المللی با حضور کارشناسان و سخنرانان برجسته از نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکای جنوبی، اروپای شرقی، ‌ایالات متحده و استرالیا برگزار شود.

هالبورو در سخنان خود در مراسم هفته گذشته گفت: هرچه افراد بیشتر درباره اقدامات نژادپرستانه بشوند، بیشتر با داستان و سرگذشت زندگی یکدیگر، هم‌ذات پنداری می‌کنند و به این خاطر که تجارب خود در این زمینه‌ها را با یکدیگر مشترک می‌بینند، می‌گویند، ما با هم می‌توانیم در این زمینه اقدام مؤثری انجام دهیم.

وی با تأکید بر اهمیت شنیدن تجربیات شخصی افراد در طول برگزاری تظاهرات،‌ گفت: هدف اصلی این است که پس از مرگِ «جورج فلوید»، سیاه‌پوست آمریکایی، تجارب سیاه‌پوستان را ضمن تأکید بر جنبشِ «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» بشنویم و زمینه‌ای ایجاد کنیم تا در آن جوانان سیاه‌پوست و سایر اقلیت‌های قومی از تجربیاتِ تلخ نژادپرستانه خود در زندگی روزمره‌شان صحبت کنند.

 هالبورو افزود: این تظاهرات با رعایت «بالاترین میزان نکات بهداشتی» در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدنِ ماسک از سوی تظاهرات‌کنندگان، انجام گیرد.

وی همچنین گفت: این رویداد نه فقط یک حرکت و اقدام موقت، ‌بلکه جنبشی دائمی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha