کشته شدن 90 نفر در درگیری‌های مأرب طی 24 ساعت گذشته
کد خبر: 3957949
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

کشته شدن 90 نفر در درگیری‌های مأرب طی 24 ساعت گذشته

منابع خبری از کشته شدن 90 نفر در درگیری نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با شبه‌نظامیان دولت مستعفی یمن در مأرب خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرانس 24، طی 24 ساعت گذشته، درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و شبه‌نظامیان دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی به وقوع پیوست.

در ادامه این گزارش آمده که در این درگیری شدید 90 نفر از نیروهای دو طرف کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی یمن اعلام کردند که این درگیری‌ها در شش محور صورت گرفته است و نیروهای یمنی در محور «کساره» در شمال غربی شهر مأرب به پیشروی کردند.

منابع نظامی یمن تأکید کردند که همزمان جنگنده‌های ائتلاف سعودی در حمایت از شبه نظامیان، مواضع نیروهای یمنی را بمباران کردند.

در همین ارتباط، شبکه المسیره دیروز در گزارشی اعلام کرد که بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته، ۳۱ نوبت مأرب را بمباران کردند.

بنا به این گزارش، بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی روز جمعه، در مأرب ۱۹ بار شهرستان صرواح، در هفت نوبت شهرستان مدغل و ۵ نوبت نیز شهرستان مجزر را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت که اکثر مناطق استان مأرب یمن از اشغال ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آن آزاد شده است.

پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به سمت استان اشغال شده مأرب همچنان ادامه دارد و این نیروها روز گذشته توانستند در نبردهایی که در حال حاضر در گذرگاه شرقی این استان در جریان است، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند.

در همین حال، منابع محلی وابسته به استانداری مأرب گفتند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته نبردهای شدیدی را با نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان انجام دادند و توانستند از شمال به سمت شرق شهر مأرب پیشروی کنند.

پیشروی‌های نیروهای انصارالله برای آزادسازی شهر مأرب از هفته گذشته آغاز شده است و شکست‌های سنگین نیروهای متجاوز موجب شد تا مقام‌های دولت مستعفی یمن از ریاض درخواست نیرو کنند.

انتهای پیام
captcha