تعطیلی مؤسسه قرآنی با فعالیت ۲۲ ساله در یزد
کد خبر: 3957986
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

تعطیلی مؤسسه قرآنی با فعالیت ۲۲ ساله در یزد

مؤسسه کوثر النبی(ص) یزد که در سال 1377 در استان یزد تأسیس شد، اکنون با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت حضوری مؤسسات، پس از فعالیت 22 ساله تعطیل و ساختمان مؤسسه برای رفع مشکلات مالی به فروش رسید.

تعطیلی موسسه قرآنی با فعالیت ۲۲ ساله در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مؤسسه کوثر النبی یزد به همت حجت‌الاسلام محمدحسین شایق، در سال 1377 با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد و فعالیت خود را در ساختمانی واقع در بلوار طالقانی یزد که به نام شهید مزین شده، آغاز کرد.

این مؤسسه در راستای برپایی دوره‌های تخصصی حفظ قرآن و یادبود شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهید محمود شایق و با محوریت کودکان و نوجوانان فعالیت‌ها و برنامه‌ها را دنبال و هر ساله 250 تا 300 نفر از کلاس‌های قرآنی این موسسه بهره‌مند و حافظ قرآن می‌شدند.

با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت حضوری مؤسسات، متأسفانه مؤسسه کوثر النبی(ص) همانند برخی از مؤسسات به تعطیلی کشانده شد و چون از شرایط لازم برای فعالیت مجازی بهره‌مند نبود، با تصمیم اعضای هیئت‌مدیره عطایش را به لقایش بخشید و حتی ساختمان مؤسسه برای رفع مشکلات مالی به فروش رسید.


بیشتر بخوانید:


محمد شایق، عضو هیئت مدیره مؤسسه کوثر النبی(ص) یزد در این زمینه به ایکنا گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و مشکلات مالی که برای مؤسسه به وجود آمد، تصمیم به فروش ساختمان گرفتیم تا بتوان مشکلات مالی را رفع و رجوع کرد، با تشکیل جلسه هیئت مدیره در مردادماه امسال و با توجه به اینکه مؤسسه مزین به نام شهید بود و همچنین در اساسنامه بحث مشاوره قید شده بود، لذا مقرر شد تغییر رویکرد مؤسسه صورت گیرد و در مکانی جدید به فعالیت بپردازد لذا واحد مشاوره قرآنی راه‌اندازی شد و از این پس بیشتر فعالیت مؤسسه بر محور مشاوره قرآنی اختصاص دارد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی مؤسسه در سال جاری از انتخاب هیئت مدیره جدید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رشته دانشگاهی بنده مشاوره و در زمینه مشاوره اسلامی فعالیت‌هایی داشته‌ام، مدیریت مؤسسه به بنده واگذار شد و در مکانی در مریم آباد که برای فعالیت‌های قرآنی وقف شده، ان‌شاءالله از این پس فعالیت خواهیم داشت.

شایق در خصوص اهميت و ضرورت مشاوره قرآنی بیان کرد: زندگی شهری و گسترش آن در دنيای معاصر و تحولات بی‌حد و حصر در بنيان‌های جوامع، موجب پديد آمدن فرهنگ‌های متفاوتی شده كه نتيجه‌ آن سردرگمی انسان برای دستيابی به اولويت‌های اساسی زندگی است و اين امر يعنی بروز مشكلات عديده و بی‌شماری كه گذشتگان درگير آن‌ها نبودند، در جامعه دينی كه اصول و فروع دين در آن جاری است و مردم بر اساس باورهای دينی و مذهبی رفتارهای فردی، خانوادگی و اجتماعی خويش را سامان می‌دهند، بی‌درنگ هنگام بروز مشكلات در اين جامعه راه چاره را بايد از متون اسلامی جستجو کرد و می‌توان گفت كه مشاوره قرآنی برای تمام مشكلات فراروی بشر برنامه‌های خاصی دارد كه می‌توان آنها را استنباط و به كارگيری کرد.

وی تأکید کرد: بر اساس شرایط موجود و اهمیت سلامت مردم و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر سلامت مردم، این مؤسسه نیز برنامه‌های خود را بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوق داده‌ است، به همین دلیل درصدد طراحی اپلیکیشنی هستیم که افراد به صورت غیرحضوری با مراجعه به اپلیکیشن مشاوره قرآنی درخواست و معضل خود را مطرح کنند و مشاوران مؤسسه در اسرع وقت پاسخگویی همه کاربران و مخاطبان خواهند بود.

مدیر مرکز مشاوره قرآنی کوثرالنبی یزد گفت: با توجه به اهمیت مقوله مشاوره با رویکرد اسلامی و زمینه‌سازی برای سلامت روحی، روانی، اخلاقی و معنوی جامعه، تلاش می‌کنیم تا با ارائه محتوای مبتنی بر معرفت، اخلاق و معنویت بتوانیم قدمی هرچند اندک در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم و با بهره‌مندی از علوم روز، اطلاعات تخصصی و مباحث روانشناسی با رویکرد اسلامی، در جهت استحکام و سلامت خانواده فعالیت کنیم و شعار اصلی ما این است که تدبر در قرآن و تعقل در شریعت، منجر به بهبود فرایند زندگی آدمی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کانال تخصصی مشاوره قرآنی و مذهبی با هدف ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در فضای مجازی با عنوان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر النبی(ص) یزد یادآور شد: رویکرد جدید و اصلی مؤسسه کوثر النبی(ص) یزد مبتنی بر ارائه مشاوره قرآنی و مذهبی به مخاطبان است و در این راستا مردم استان می‌توانند از طریق کانال مؤسسه که پنجره‌ای مجازی به دنیای مشاوره مذهبی و قرآنی است، از برنامه‌ها و مشاوره بهره‌مند شوند.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر النبی(ص) یزد اکنون در حوزه‌های مختلف اعم از خانواده، سبک زندگی اسلامی، نوجوانان، كودكان، تحصيلی، روانشناسی به آدرس شهر یزد، خیابان شهدای مریم‌آباد، کوچه شهید محسن فخر‌الساعة به ارائه خدمت می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha