انهدام مخفیگاه داعش در «جرف‌النصر» عراق
کد خبر: 3958059
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

انهدام مخفیگاه داعش در «جرف‌النصر» عراق

نیروهای الحشد الشعبی مخفیگاه داعش در منطقه راهبردی جرف‌النصر در شمال استان بابل عراق را که دروازه کربلا شمرده می‌شود، شناسایی و منهدم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، یکی از یگان‌های نیروهای الحشد الشعبی تحت فرماندهی عملیات الجزیره، مخفیگاه عناصر داعش در منطقه راهبردی جرف النصر در شمال استان بابل عراق را شناسایی کردند.

نیروهایی از دو تیپ 46 و 47 وابسته به فرماندهی عملیات الجزیره بر اساس اطلاعات محرمانه و دقیق در منطقه العویسات جرف النصر این مخفیگاه داعش را یافته و به طور کامل تخریب کردند.

نیروهای الحشد الشعبی در مقطع اخیر برای ممانعت از هر گونه تلاش در نفوذ عناصر داعش و هدف گرفتن امنیت شهروندان در مناطق شمال استان بابل تدابیر اطلاعاتی  و امنیتی اتخاذ  کرده‌اند.

جرف النصر که نام قدیمی آن جرف الصخر است، منطقه‌ای راهبردی برای دسترسی و ورود به شهر کربلای معلی از جانب جنوب غربی بغداد محسوب می‌شود و همچنین بخشی از کمربند حفاظتی جنوب غربی شهر بغداد است.

سپهبد سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» مهرماه ۹۳ با فرماندهی عملیات «عاشورا» منطقه جرف الصخر را از اشغال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

خبرنگار: مرتضی کریمی

انتهای پیام
captcha