بوستان «شهید گمنام» در یزد افتتاح شد
کد خبر: 3958201
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

بوستان «شهید گمنام» در یزد افتتاح شد

بوستان شهید گمنام همزمان با روز «منابع‌طبیعی و فرهنگ  و رسانه» و با حضور جمعی از مسئولان استان در محل صداوسیما مرکز یزد افتتاح شد.

بوستان شهید گمنام در یزد افتتاح شدبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت 17 اسفند، روز منابع‌طبیعی و فرهنگ  و رسانه بوستان شهید گمنام، با حضور استاندار یزد در محل صداوسیمای مرکز یزد افتتاح شد.

این بوستان در مساحتی به متراژ 2500 متر و با کاشت 200 اصله نهال زیتون به یاد کنگره سرداران و چهار هزار شهید استان و شهید گمنام صداوسیمای یزد احداث شد که 1200 اصله نهال در آینده نیز کاشته خواهد شد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این مراسم گفت: بهترین روش حفظ محیط زیست و برخورداری از هوای پاک، کاشت درخت است، لذا این اقدام قابل تقدیر در راستای عمل به دستورات اسلام و یادگاری ارزشمند برای نسل‌های بعد است.

امیراحمد پهلوانیان، مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: این برنامه به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان و همچنین چهلمین روز دفن شهید گمنام در مرکز یزد انجام شد.

پهلوانیان افزود: درخت بخش مهمی از زندگی سالم انسان است و زندگی سالم در این شرایط صنعتی مدرن امروز، بدون درخت و درختکاری امکان ندارد.

محمدرضا آخوندی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی بیش از 200 هزار اصله نهال در بین اقشار مختلف مردم توزیع خواهد شد. همچنین چهار هزار اصله نهال به یاد چهار هزار شهید استان توسط منابع طبیعی غرس خواهد شد. مردم می‌توانند برای دریافت نهال به نهالستان بزرگ یزد جنب فرودگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha