طرح «تبرکات مهدوی» در امامزادگان یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3958245
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

طرح «تبرکات مهدوی» در امامزادگان یزد اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه یزد از اجرای طرح «تبرکات مهدوی» در بقاع‌ متبرکه این استان خبر داد و گفت: در این طرح بیش از چهار هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

طرح «تبرکات مهدوی» در امامزادگان یزد اجرا می‌شودحجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد از اجرای طرح «تبرکات مهدوی» در بقاع متبرکه این استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در روزهای پایانی سال و با توجه به شرایط کرونایی امسال و به منظور دستگیری از نیازمندان در مراکز افق امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح از طریق جلب مشارکت متولیان موقوفات غیرمتصرفی، مشارکت خیران، بازاریان و اصناف، افراد توان مالی و از محل موقوفات مرتبط و واقفان نیک‌اندیش کلید خورده است.

کرمی؛ تبدیل بقاع‌متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع‌متبرکه، توجه به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، ترویج فرهنگ صدقه به نیابت از اهل بیت(ع) و تقویت رابطه عاطفی با ایشان به وسیله انفاق، ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت، تقویت بعد اجتماعی بقاع متبرکه، ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت و بسیج مردمی در خدمت به افراد کم‌برخوردار و تهیه لباس و مایحتاج شب عید نیازمندان را از اهداف اجرای این طرح دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه این طرح از ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این استان آغاز شده و تا 12 فروردین 1400 ادامه دارد گفت: در طرح تبرکات مهدوی بیش از 4000 بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

کرمی گفت: لازم است مراکز افق و بقاع متبرکه‌ای که در برگزاری مراسم نیمه‌شعبان نقش ایفا می‌کنند، با توجه به اهمیت و جایگاه والای انفاق و صدقه و همچنین صدقه و نذر برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) ترتیبی اتخاذ دهند تا ضمن تشویق و ترغیب خیران زمینه‌های مشارکت آنان را در طرح تبرکات مهدوی فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha